Biobrændsel
Fra : Finn

Dato : 06-11-03 20:47

Hej
Jeg søger nogle som har erfaringer med biobrændsel til Stokerfyr.

Har fyret 2 sæsoner dels med træpiller dels med oliekagemix (olivenrester).
De har hver deres fordele, træpillerne er nemme at arbejde med men er lidt
dyrre i forhold til oliekagemix som har en højere brændværdi men tilgengæld
kræver rensning af brændkammer og keddel meget oftere.
For ikke at nævne et royalistsk svineri ved indblæsningen.

Er der nogle som har forslag som kan konkurere på prisen og som samtidig er
lette at arbejde med.

Mvh
Finn C.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 06-11-03 22:12

Finn wrote:
> Er der nogle som har forslag som kan konkurere på prisen og som
> samtidig er lette at arbejde med.

Fint hakket flis, olivenkerner ?

\MK

Fra : Ole Jensen

Dato : 07-11-03 11:41

> Er der nogle som har forslag som kan konkurere på prisen og som samtidig er
> lette at arbejde med.
>
> Mvh
> Finn C.

Korn?

mvh
Ole-J

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 07-11-03 13:19

"Finn" <remove-finn.christiansen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> For ikke at nævne et royalistsk svineri ved indblæsningen.
>
> Er der nogle som har forslag som kan konkurere på prisen og som samtidig

Prøv at kigge i debat-siderne på www.pilleklub.dk, der er masser af
muligheder, men der er nok ikke meget der i 'komfort' kan måle sig med
træpiller. Jeg har tidligere køret træpiller:korn:kalk (49:49:2) Det
fungerer fint men giver en del mere aske i forhold til træpiller, og både
korn og aske støver mere ved håndtering. Men det er jo en smags-sag og et
spørgsmål om hvad man vil tolerere.