Bygningsreglement småhuse anno 1971
Fra : Ann

Dato : 06-11-03 17:41

Hej

Er der mon nogen, der kan henvise til et sted på nettet, hvor jeg kan se,
hvordan reglerne var for subj. i 1971?

Jeg skal bruge noget dokumentation til en klage over et forsikringsselskabs
afgørelse

På forhånd tak

Mvh
Ann

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 06-11-03 19:30

"Ann" <ann_nospam_jensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan reglerne var for subj. i 1971?
>
> Jeg skal bruge noget dokumentation til en klage over et

Prøv www.retsinfo.dk der er det også muligt at søge i "historiske" love.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Ann

Dato : 06-11-03 20:36

"Thomas Nørgaard" skrev i en meddelelse
> Prøv www.retsinfo.dk der er det også muligt at søge i "historiske" love.
>
> --
> Mvh
> Thomas Nørgaard
> www.countryfan.dk

Hej

Det har jeg prøvet, men kan ikke umiddelbart finde noget. Jeg kan dog finde
mange sider, der henviser til et bygningsreglement fra hhv. 1961 og 1966,
dog uden at selve teksten er der.

Det drejer sig om en manglende sokkel på en entré. Forsikringsselskabet
betegner det ikke som en mangel/skade, men siger "Det er ikke en fejl, men
den måde man har valgt at konstruere trappen". Det, der er anmeldt, er
manglende sokkel under entre og "hovedtrappe". Da vi skal have gravet ud og
lagt omfangsdræn, har vi fået oplyst, at vores trappe, samt en del af
entreen med stor sandsynlighed vil knække af pga. manglende sokkel, og vi
forsøger (blandt mange andre ting) at få ejerskifteforsikringen til at dække
dette, hvilket de altså afviser med baggrund i ovenstående.

Så jeg håber stadig, at nogen kan hjælpe - evt. også med en trykt kopi

mvh
Ann

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-11-03 22:10

Ann wrote:

> Det har jeg prøvet, men kan ikke umiddelbart finde noget. Jeg kan dog
> finde mange sider, der henviser til et bygningsreglement fra hhv.
> 1961 og 1966, dog uden at selve teksten er der.

Der eksisterede ikke et bygningsreglement for småhuse i 1971.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Ann

Dato : 07-11-03 15:07

"Erik Olsen" skrev i en meddelelse

> Der eksisterede ikke et bygningsreglement for småhuse i 1971.

> Venlig hilsen
> Erik Olsen
> Svar venligst kun i nyhedsgruppen
> http://www.modelbaneteknik.dk/

Hej Erik

Det undrer mig lidt, for jeg har bl.a. fundet dette i et dokument på nettet:
http://www.helsingorkommune.dk/forvaltninger/centralforvaltningen/dagsordener/byraadet/Referater/2003/030901/1.htm

Retsgrundlag
Bygningsreglement 1966 for bygningen opført i 1970

Men det kan være, jeg misforstår noget?

Var der i givet fald nogle retningslinier før vi fik bygningsreglementet?

mvh

Ann

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-11-03 20:40

Ann wrote:
> [...]
> nettet:
>
> Retsgrundlag
> Bygningsreglement 1966 for bygningen opført i 1970

Ja.

> Var der i givet fald nogle retningslinier før vi fik
> bygningsreglementet?

Bygningsreglementet galdt dengang for alle bygninger. Det særlige
bygningsreglement for småhuse er først kommet til noget senere.

Fra : Ann

Dato : 07-11-03 21:32

"Erik Olsen" skrev i en meddelelse > >

> Bygningsreglementet galdt dengang for alle bygninger. Det særlige
> bygningsreglement for småhuse er først kommet til noget senere.

Ved du hvor jeg kan finde dette bygningsreglement? Det er jo sådan set det,
jeg efterlyser

mvh
Ann

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-11-03 23:01

Hvis ikke det findes på http://www.retsinfo.dk, så desværre nej.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 07-11-03 23:31

> Ved du hvor jeg kan finde dette bygningsreglement? Det er jo sådan set
det,
> jeg efterlyser
>
> mvh
> Ann

Måske rigsarkivet eller det. Kgl. Bibliotek kan hjælpe. De burde have
lovsamlinger o.lign.
Bare en "strøtanke"...
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 06-11-03 22:11

> Så jeg håber stadig, at nogen kan hjælpe - evt. også med en trykt kopi

Hvis den skal dække, skal i hvis tviste den lidt:

Det er jo åbenbart ikke en manglen at den ikke er der, men da der er
"nærliggende risiko for skade" bør de dække selvom det er lovligt udført!

(Kan kun bruges hvis det sandsynligvis på et eller andet tidspunkt vil give
skade, og ikke kun under udgravningen, da udgravningen så "bare" kan
foretages med ekstra afstivning)

\MK
(Der har fået lavet en del på den konto...)