fryser i udhus
Fra : H.M.

Dato : 04-11-03 23:19

Er der nogen der har erfaring med nyere frysere kl. A som står i et koldt
udhus.?

Nogle forhandlere siger at der intet problem er for det, og andre at der
ikke må blive under +5 grader og det er jo svært om vinteren.

hvad mener I??

venligst
h.m.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 23:26

On Tue, 4 Nov 2003 23:19:21 +0100, "H.M." <hama@hongnet.dk> wrote:

> [...]
>Nogle forhandlere siger at der intet problem er for det, og andre at der
>ikke må blive under +5 grader og det er jo svært om vinteren.

At det skal man undgå...

Forbrugerinformation skriver:
Fryseren kan godt placeres i et udhus eller garage, men det kan give
nogle problemer, fordi der kan være store temperatursvingninger. Der
kan blive meget koldt om vinteren og meget varmt om sommeren. Hvis
temperaturen kan holdes mellem fx 10 og 30 grader C, er der ingen
problemer. Hvis der derimod er 35 grader eller mere, vil kompressoren
arbejde hele tiden uden at kunne holde -18 grader i fryseren og bruge
en masse energi.

Ved temperaturer under +5 grader kan kompressoren ikke fungere, og
olien vil være så stiv, at kompressoren ikke kan komme i gang.

Står fryseren i udhuset, skal man holde ekstra øje med temperaturen
såvel i som uden for fryseren.

/Mogens

Fra : TB

Dato : 05-11-03 07:08

Vores har stået derude et par år. Fordelen er at energiforbruget er
svimlende lavt. Det faldt ca 30% ved at sætte den derud. Den har ingen
problemer med at holde de -18.

Det skal siges at det er en topmoderne superlavenergi model fra vestfrost,
jeg ved ikke om ældre har det svære...

Fra : H.M.

Dato : 06-11-03 16:01

tak for dit svar, det var det jeg frygtede, ham der solgte mig fryseren
påstod at der ingen problemer var.

venligst
H M

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 05-11-03 09:42

Vi har i flere år uden problemer haft vores fryser stående i et uopvarmet
udhus, men har i frostvejr sat en lille varmeblæser derud. Når den kører på
laveste trin, holder den fint en 5-6 grader uden at starte særlig tit.
Venligst
Jørgen

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 11:00

> Vi har i flere år uden problemer haft vores fryser stående i et
> uopvarmet udhus

Samme her fryseren er fra 1998 og kører fortsat fint.

/A
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lars Clement

Dato : 06-11-03 22:55

Vi har haft en nyere samt en gl. fryser stående i åben garage i 12 år. Der
har ikke været skygge af problemer med det. Har indtryk af at vi sparer en
del strøm.

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

"Brug lidt lim og en dykker -
Så går det aldrig i stykker."

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 23:09

On Thu, 6 Nov 2003 22:55:07 +0100, "Lars Clement"
<clement@post9.tele.dk> wrote:

>Har indtryk af at vi sparer en del strøm.

Og hvordan har du så det?

/Mogens

Fra : H.M.

Dato : 06-11-03 23:12

tak, det var et "dejligt" svar set fra min side, så vil jeg prøve på, ikke
at tænke på problemet, min står i et lukket træudhus så det må vel være lidt
bedre om vinteren end en åben garage, og jeg kan jo lade døren stå åben i de
varme perioder.

tak for svarret
Hm

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 07-11-03 06:03

H.M. wrote:
> [...]
> vel være lidt bedre om vinteren end en åben garage, og jeg kan jo
> lade døren stå åben i de varme perioder.

Og vi har haft fryser i uisoleret udhus i 14 år nu. Heller ingen problemer.
Jeg ved ikke hvorfor nogle mener det ikke kan lade sig gøre.

Ebbe