Toning og maling?
Fra : Anders [8000]

Dato : 04-11-03 17:50

Sikkert et meget dumt spørgsmål, men hvad bruges dette til? Skal snart igang
med at male min vinduer indvendigt. hvad skal jeg bruge i den forbindelse?
Bare alm vægmaling eller?

Og hvad skal man bruge i et træ vindue i et badeværelse?

På forhånd tak.

Mvh. Anders

Fra : friskis

Dato : 09-11-03 12:08

Hej Anders
Ingen spørgsmål er jo dumme. Du skal bruge acrylplastmaling der er
beregnet til træ og metal i en glas 40, vil jeg forslå. Du skal først
vaske vinduerne i grundrens, derefter slibe dem godt, støve af også
male. Du kan få tonet i den farve du skal have hos en maler eller i et
byggemarked. Du kan sagtens bruge det sammme til dit badeværelses
vindue, dog skal du huske at det skal grundes med trægrunder, hvis ikke
det har været malet før.
Håber du kan bruge svaret til noget.
M.V.H. Friskis

http://www.kandu.dk/

Fra : Kippis

Dato : 24-11-03 14:40

Hej!

Almindelig vægmaling er ikke en god ide, du skal anvende en maling med
glans i, gerne en vandbaseret acrylmaling gl. 40 (halvblank). Den er
mere rengøringsvenlig og det ser samtidig godt ud med lidt glans på.
Acrylmaling er heldækkende og fås i alle farver.
Til badeværelset vil jeg anbefale træbeskyttelse, da der her er tale om
høj fugtighed, og der er fare for råd og svamp. En træbeskyttelse
indeholder fungizider mod den slags. Du kan få træbeskyttelse i både
heldækkende og transparent. Men behandlingen afhænger jo også af den
nuværende behandling, hvis der er et tykt gammelt lag maling på, kan du
ikke bruge transparent beskyttelse, da det er beregnet til at trænge ind
og beskytte træet.

Håber du kan bruge svaret!

Mvh
Jørgen