G5 Dual 2,0 GHz
Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 04-11-03 17:32

Er der nogen der ved hvordan det står til med leveringen af Powermac G5
dual 2,0 GHz i DK? Er der lang leveringstid på dem?

Hvad med en måske kommende opgradering af iMac efter årskiftet, vil det
reducere i en prissnedsættelse på G5'erne?

/martin

Fra : Peter Perlsø

Dato : 04-11-03 18:21

Martin Seest Christiansen wrote:
> [...]
>
> Hvad med en måske kommende opgradering af iMac efter årskiftet, vil det
> reducere i en prissnedsættelse på G5'erne?

1-2 uger ifølge sælgerne på appl store.

--

- Peter Perls¿ - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

"If you have been voting for politicians who promise to give you goodies
at someone else's expense, then you have no right to complain when they
take your money and give it to someone else, including themselves."

-- Thomas Sowell (1992)

Fra : Pernille Jensen

Dato : 04-11-03 18:26

Martin Seest Christiansen <spam@dotcph.dk> wrote:

> Er der nogen der ved hvordan det står til med leveringen af Powermac G5
> dual 2,0 GHz i DK? Er der lang leveringstid på dem?

Jeg bestilte en hos Apple Store den 28. og den blev sendt fra Irland i
går. Det går sikkert endnu hurtigere hvis du bestiller en standard
konfiguration.

Ekstra ram bestilte jeg hos Crucial.com i UK i går ved middagstid. Jeg
fik det her til formiddag.

- Pernille

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 04-11-03 18:34

Fra : Daniel J. Nielsen

Dato : 04-11-03 18:36

On 04/11/03 18.34, Jens Rasmussen wrote:

> Spaendende. Hvilken kurs betalte du?
>
> Jeg har fundet 512MB PC2100 SO-DIMM (til min pb) for $122. Hvad kan jeg
> forvente at skulle af med i alt? (inkl. fragt (jeg bor i Holland, men
> det er vel samme pris til dk))

Har du husket ude til venstre at vaelge European Site?

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Pernille Jensen

Dato : 04-11-03 19:04

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> wrote:

> Spaendende. Hvilken kurs betalte du?
>
> Jeg har fundet 512MB PC2100 SO-DIMM (til min pb) for $122. Hvad kan jeg
> forvente at skulle af med i alt? (inkl. fragt (jeg bor i Holland, men
> det er vel samme pris til dk))

Husk at købe fra UK afdelingen, ellers kommer du til at betale dansk
moms og told og sikkert også et stort gebyr til fragtselskabet for at
håndtere fortoldningen.

Jeg betalte ca. £125, + £5 for fragt, for 2 stk. 512 MB PC3200. Vel
omkring 1.400 kr. Det er inkl. 17.5% engelsk moms.

- Pernille

Fra : Daniel J. Nielsen

Dato : 04-11-03 19:22

On 04/11/03 19.04, Pernille Jensen wrote:

> [...]
>
> Jeg betalte ca. £125, + £5 for fragt, for 2 stk. 512 MB PC3200. Vel
> omkring 1.400 kr. Det er inkl. 17.5% engelsk moms.

I flg. [1] betales der ogsaa kun UK moms fra EU siden. Og i flg. [2]
er det hurtigst at bestille fra EU siden. Jeg har dog ikke personligt
erfaringer med det.

/Daniel

1: http://www.crucial.com/eu/store/shipping.asp
2: http://www.crucial.com/eu/pvtcontent/international.asp?country=&submit=Go