Jeg aner jo ikke noget om scootere...
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 13:56

Min kæreste har købt en scooter (Derbi Vamos) i den blå avis og har nu kørt
på den uden problemer i flere måneder. Spørgsmålet er så bare hvad skal der
holdes ved lige på sådan en tingest? Vi har jo ikke nogle service aftaler
eller noget.

Skal der f.eks. skiftes motorolie... og har den overhovedet så noget? Måske
der er olie som skal skiftes i det der variomatic system?

Jeg har selv en Derbi Senda, som er mere gammeldags bygget med kæde og
tandhjul og derfor til at fatte for mig

--
Lasse

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 08-11-03 10:15

generalt skal der skiftes ruller i variomatic, bremseklodser, dæk,
tændrør.....

selvfølge også pære når de springer, olie er der kun i gearet som sidder i
bag, og så remmen skal også skiftes når den er slidt....

du er velkommen til at svare mig direkte..... men husk at fjerne NOSPAM i
min mail

vh bo hermannsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 20:37

Hej Bo,

Tak for svaret! Regner bare med at fylde noget gear-olie på den, for de
andre ting lader til at være noget man bare skrifter, når det ikke kan
mere... altså ikke noget hvor hele scooteren går i smadder hvis det ikke kan
mere.