fra iMovie til iDVD ringe kvali????
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-11-03 08:10

Hej

Jeg undre mig over kvaliteten af mine dvd plader, det er ...for at sige det
mildt...ringe.

Jeg har lavet mine film i iMovie, og så derefter valgt iDVD på menulinien.
Brændt en dvd-r plade og resultatet er dårlig billedkvalitet, det er som om
der er forsinkelse på filmen, som om filmen ikke kan følge med
virkeligheden.

Er jeg den eneste der har oplevet det?

Min maskine skulle ikke fejle noget, en G4 Powerbook 17", med 1gb ram.

Bo

Fra : Mikael Kern

Dato : 04-11-03 11:51

hvordan er filmene optaget - oprindeligt? Format, kamera osv.?

mvh Mikael Kern

--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-11-03 13:23

Jeg har prøvet at tage dem fra mit digitale sony videocamera dcr-pc115, og
jeg har en sammensætning hvor min vhs video via scart er koblet til min
canopus analog/digital receiver, og så derfra via firewire til min mac.

Begge dele er desværre med samme resultat.

Bo

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 04-11-03 13:34

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-11-03 14:23

Jeps, jeg har prøvet både direkte, og igennem den canopus converter. Samme
resultat.

of Programming

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-11-03 14:48

skal lige tilføjes at jeg kører 10.3 nu, men det var også galt i 10.2

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-11-03 16:53

Rabbit_HGC <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> Brændt en dvd-r plade og resultatet er dårlig billedkvalitet, det er som om
> der er forsinkelse på filmen, som om filmen ikke kan følge med

Med 99,99% sikkerhed er det fordi iDVD laver en NTSC dvd (med iMovies
PAL indhold) i stedet for en PAL skive!

Dette skal ændres i iDVD inden du laver et projekt. De projekter du har
lavet kan ikke ændres ved at ændre prefs til PAL - de vil fortsat
brændes som NTSC. Så om igen, men skift lige til PAL først.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Rabbit_HGC