Reparation af pap dør / tynd finer, er det~
Fra : K. N

Dato : 02-11-03 16:51

Hej NG

De fleste kender formodentlig de tynde døre der findes i meget nyere
byggeri, de går nemt i stykker skulle jeg hilse og sige!!

Er der nogle der har en idé om, hvorvidt det kan lade sig gøre at reparer
dem, evt. ved at spartler dem op eller lakere dem.

Det skal helst ikke være alt for synligt

Mvh

Per

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-11-03 17:45

K. N skrev:

> De fleste kender formodentlig de tynde døre der findes i meget nyere
> byggeri, de går nemt i stykker skulle jeg hilse og sige!!

Ja, de tåler ikke aggressiv behandling

> Er der nogle der har en idé om, hvorvidt det kan lade sig gøre at
> reparer dem, evt. ved at spartler dem op eller lakere dem.

Jeg har selv været med til at udskifte disse "celledøre" mange
gange, når skaden har været for stor. Der må ikke være *for* meget
hul i pladen, så kan det ikke repareres med tilfredsstillende
resultat.

Hvis det er småting, kan du fylde op med plastisk træ, pudse og
lakere. Men skaden må ikke være for stor. Så kommer det sjældent
til at se godt ud.

Noget helt andet er, at hvis døren er en standard-størrelse, så
kan den købes til en overkommelig pris.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : K. N

Dato : 02-11-03 17:56

Hej

Tak for det hurtige svar.

Er det hele døren der skal lakeres bagefter, eller kan man nøjes med det
udsatte sted?

/Per

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-11-03 20:16

K. N skrev:

> Er det hele døren der skal lakeres bagefter, eller kan man nøjes med
> det udsatte sted?

Det er op til dig, om hele døren skal lakeres. Hvis du pletlakerer,
så fortynd lakken lidt og giv et par gange. Men tag nu døren af,
og læg den vandret, så lakken ikke løber. Hvis du synes lakken er
for blank, kan du matere den med noget fint ståluld, når den er
hærdet godt igennem.

--
Venlig hilsen
Svend Erik