/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Plomp på Puch Maxi
Fra : Claus Rasmussen


Dato : 02-11-03 11:30

Hej

Den letteste måde at fjerne plompen på en gammel Puch Maxi er.....?


Lad mig få nogle forslag!



Claus Rasmussen





 
 
Hans Joergensen (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 02-11-03 21:49

Claus Rasmussen wrote:
> Den letteste måde at fjerne plompen på en gammel Puch Maxi er.....?
> Lad mig få nogle forslag!

Den absolut nemmeste måde er at du ta'r en vinkelsliber, skærer ned
bagfra igennem plumpen indtil du når til låseringen der holder den
på plads...

Derefter lapper du "krateret" med plastic padding's flydende metal
(eller hvad det nu hedder)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Gert kristensen (03-11-2003)
Kommentar
Fra : Gert kristensen


Dato : 03-11-03 19:32

jeg har med held fjernet flere plumper ved er slå en rund stang eller bolt
ned i plumpen og en boremaskine på og så fuld skrald på bore maskinen .. og
vupti ud kom den .. ikke noget med vinkelsliber og plastikpadding ...
kræver selvfølige at plumpen kan drejes rundt når stangen er slået i
eller man kan sænkgniste den ud .. og lave den 3 skyllekanal og bred
konisk insugning og udstødning .. og med en 19-20 mm kaburator på og en
racer udstødning kan den komme til at sparke røv har selv gjort det ..

mvh motorman




"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:%X4pb.924$1i4.268@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Den letteste måde at fjerne plompen på en gammel Puch Maxi er.....?
>
>
> Lad mig få nogle forslag!
>
>
>
> Claus Rasmussen
>
>
>
>



Hans Joergensen (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-11-03 15:40

Gert kristensen wrote:
> vupti ud kom den .. ikke noget med vinkelsliber og plastikpadding ...

Det virker ellers pissegodt .. :)

Jeg har ihvertfald uden problemer kørt mindst 7-8000km på en Puch
Maxi-cylinder der var lavet sådan ...

> kræver selvfølige at plumpen kan drejes rundt når stangen er slået i
> eller man kan sænkgniste den ud .. og lave den 3 skyllekanal og bred
> konisk insugning og udstødning .. og med en 19-20 mm kaburator på og en
> racer udstødning kan den komme til at sparke røv har selv gjort det ..

Røv og røv, det er nok så meget sagt ..

På nuværende tidspunkt fatter jeg faktisk ikke at man turde køre en
70-80km/t på sådan en Maxi .. den skal bruge mindst en halv
kilometer på at stoppe igen når man kører så hurtigt

// Hans, der ikke har kørt på Puch Maxi i 10 år...
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Calle. (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 04-11-03 17:21

Hans Joergensen wrote:
> Gert kristensen wrote:
>> vupti ud kom den .. ikke noget med vinkelsliber og plastikpadding
>> ...
>
> Det virker ellers pissegodt .. :)
>
> Jeg har ihvertfald uden problemer kørt mindst 7-8000km på en Puch
> Maxi-cylinder der var lavet sådan ...
>
>> kræver selvfølige at plumpen kan drejes rundt når stangen er slået
>> i eller man kan sænkgniste den ud .. og lave den 3 skyllekanal og
>> bred konisk insugning og udstødning .. og med en 19-20 mm
>> kaburator på og en racer udstødning kan den komme til at sparke røv
>> har selv gjort det ..
>
> Røv og røv, det er nok så meget sagt ..
>
> På nuværende tidspunkt fatter jeg faktisk ikke at man turde køre en
> 70-80km/t på sådan en Maxi .. den skal bruge mindst en halv
> kilometer på at stoppe igen når man kører så hurtigt
>
Ja, og med så spinkelt et stel, så skal det sku gå galt.



--
Calle



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste