overvintring af hortensia og roser i kruk~
Fra : Lene Thystrup

Dato : 01-11-03 10:21

Jeg har en smuk hortensia - Hydrangea Renate

Den står i spagnum i en stor krukke.

Kan den overvintre sådan - eller skal jeg sætte den i drivhuset
Så skal den vel vandes? Bedre ideer?

Det samme spørgsmål har jeg til mine roser (buskroser) i krukker?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-11-03 11:23

On 01 Nov 2003 09:20:35 GMT, Lene Thystrup
<lenethystrup@ZBU8Ahotmail.com> (slet ZBU8A) wrote:

> [...]
>Så skal den vel vandes? Bedre ideer?
>
>Det samme spørgsmål har jeg til mine roser (buskroser) i krukker?

Hvis du har drivhus så få dem derind. Men husk at i drivhus skal du selv
sørge for at vande dem. Det er især fra ca. midten af februar at man
skal være på vagt. Og så er det lidt en balance-gang, for de må ikke få
for meget vand så de gror for meget så tidligt, men de må heller ikke
tørre ud.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Nette

Dato : 01-11-03 15:51

"Lene Thystrup (slet ZBU8A)" <lenethystrup@ZBU8Ahotmail.com> skrev i en
meddelelse news:10676785460.0168349349766252@dtext.news.tele.dk...

Fra : Nette

Dato : 01-11-03 15:53

"Lene Thystrup (slet ZBU8A)" skrev i en meddelelse
> Jeg har en smuk hortensia - Hydrangea Renate
>
> Den står i spagnum i en stor krukke.
>
> Kan den overvintre sådan - eller skal jeg sætte den i drivhuset
> Så skal den vel vandes? Bedre ideer?

Ups.....det første indlæg var en fejl

Jeg har en hotensia som nu skal stå igennem sin 3. vinter i en krukke ude på
fliserne. Den har stået flot med blomster de sidste to somre alligevel.

Nette