Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fejl på mit G3 ??
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 13:13

Hejsa FotoFolk...

http://tvedbakken.dk/billeder/picserror/ findes billeder taget med mit
(ellers ganske udemærkede) Canon G3 kamera. Som i kan se får jeg en
irriterende stribe af støj når jeg tager 'modlysbilleder'/'solen er i en
bestemt del af billedet'. I starten troede jeg bare jeg var uheldig - men nu
får jeg samme fejl hver gang jeg laver samme type billeder og det er
erfterhånden en smule irriterende.

Nogen der har haft samme oplevelse?
- eller forslag til en løsning... (Skal jeg sende det afsted til service
eller opdatere software -noget helt 3. måske?)

Mvh Simon

Fra : Claria's Paradis

Dato : 01-11-03 15:42

Hej Simon

Nu har jeg set dine billeder og du har et problem.

Jeg har også et G3 og de billeder som jeg har taget i mod sol ser normale
ud.
Derfor vil jeg tilråde dig at kontakte din fotohandler / Canon asap.

Hilsen
Claudia

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 01-11-03 16:53

"Simon Tved Bakken" <simontb(at)stofanet.xx> skrev

> Nogen der har haft samme oplevelse?
> - eller forslag til en løsning... (Skal jeg sende det afsted til service
> eller opdatere software -noget helt 3. måske?)

Mit Canon Powershot S45 er begyndt at gøre præcis det samme når jeg tager
billeder i modlys. Det er langt fra på alle billederne, men alligevel...
Nogen årsag / løsning kender jeg desværre ikke.

mvh
Peter

Fra : Jens Olsen

Dato : 02-11-03 01:46

On Sat, 1 Nov 2003 16:52:48 +0100, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

> [...]
>billeder i modlys. Det er langt fra på alle billederne, men alligevel...
>Nogen årsag / løsning kender jeg desværre ikke.

Det var da en uhyggelig ting. I må endelig meddele løsningen her i
gruppen hvis i får løst problemet.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 14:21

Den Sun, 02 Nov 2003 00:45:52 GMT skrev ingen@spam.invalid (Jens
Olsen):

>Det var da en uhyggelig ting. I må endelig meddele løsningen her i
>gruppen hvis i får løst problemet.
>
>Jens

Jeg har selv oplevet samme problem med mit G3. Jeg tror det er en
konstruktionsfejl. Se følgende :

http://photography-on-the.net/forum/viewtopic.php?TopicID=15160#76651

Mvh.

Vagn Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 17:11

> Jeg har selv oplevet samme problem med mit G3. Jeg tror det er en
> konstruktionsfejl. Se følgende :
>
> http://photography-on-the.net/forum/viewtopic.php?TopicID=15160#76651

Hmmm, ok ... godt link - lige præcis samme fejl. Der kan vel ikke være den
store tvivl. Har du fået rettet fejlen på dit kamera? sendt det til canon
eller på en anden måde?

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 20:12

Den Sun, 2 Nov 2003 17:11:01 +0100 skrev "Simon Tved Bakken"
<simontb(at)stofanet.xx>:

>Hmmm, ok ... godt link - lige præcis samme fejl. Der kan vel ikke være den
>store tvivl. Har du fået rettet fejlen på dit kamera? sendt det til canon
>eller på en anden måde?

Nej det har jeg ikke.
Som jeg skrev tidligere, så tror jeg der er tale om en generel fejl i
G3 (og andre Canon 4 MP kameraer). Jeg oplever kun fejlen meget
sjælent og kun hvis jeg skyder direkte mod solen.
Da min G3 ellers fungerer upåklageligt vil jeg ikke sende det til rep.
uden garanti for, at fejlen bliver rettet.
Læs videre om samme fejl på andre canon kameraer på:

http://photography-on-the.net/forum/viewtopic.php?TopicID=19302#102981

Mvh.

Vagn Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 13:53

> Mit Canon Powershot S45 er begyndt at gøre præcis det samme når jeg tager
> billeder i modlys. Det er langt fra på alle billederne, men alligevel...
> Nogen årsag / løsning kender jeg desværre ikke.

Øv bøv... det er heller ikke på alle mine billeder det sker... men
typisk når jeg lader direkte sollys slippe ind i øvre halvdel af billeder...

Kunne vel også leve videre med det, men det er bare irriterende - og
specielt når det kommer på samme type billeder. For så må der vel være et
eller andet galt... Hvad er min lighederne mellem et g3 og s45 - samme cpu,
ikke? Andre ting...?

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 01-11-03 22:07

> [...]
> - eller forslag til en løsning... (Skal jeg sende det afsted til service
> eller opdatere software -noget helt 3. måske?)

Hej Simon
Jeg tror det er processoren der bliver "voldtaget". Hvilken indstilling har
du brugt ved optagelserne?
Det kunne være morsomt om du havde et billede hvor solen udgør en større del
af billedet (Zoom), hvorved apparatet for mulighed for at korrigere for det
kraftige lys fra solen.
Når jeg betragter dine billeder undrer det mig, at motivet ikke er blevet
mørkere.
Det tyder på, at du på een eller anden måde selv har styret blænden.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken indstilling du har brugt.
Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 13:48

> Hej Simon
> Jeg tror det er processoren der bliver "voldtaget". Hvilken indstilling
har
> du brugt ved optagelserne?

Exif-data og originalbilleder ligger på min bærbar - men finder det lige og
vender tilbage med dem...

> [...]
> kraftige lys fra solen.
> Når jeg betragter dine billeder undrer det mig, at motivet ikke er blevet

Jamen det er vel ikke så vigtigt om motivet bliver mørkt eller ej, men man
skal da under ingen omstændigheder få den stribe af digital støj som jeg får
i toppen af nogle billeder. Hvad hvis kunsteren i mig nu ønskede at lave
billeder med en skarp sol og mørke motiver - og med lige præcis den
indstilling jeg har brugt - så skal jeg vel have lov til det, uden at mit
kamera laver rod på billedet...

> Det tyder på, at du på een eller anden måde selv har styret blænden.
Altså, stadig, det er vel ikke så vigtigt, den fejl jeg snakker om er
striben øverst i billederne...

> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken indstilling du har brugt.
Skal jeg lige finde ud af...

Fra : Marco

Dato : 02-11-03 16:06

> [...]

> - eller forslag til en løsning... (Skal jeg sende det afsted til service
> eller opdatere software -noget helt 3. måske?)

Afsted til service. Dit omtalte problem er da en graverende fejl, som ikke
burde findes på hverken dit eller andre typer kameraer.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 17:13

> Afsted til service. Dit omtalte problem er da en graverende fejl, som ikke
> burde findes på hverken dit eller andre typer kameraer.

> [...]

Ja, tror det bliver løsningen - det er endnu ikke et år gammelt - så der
skulle ikke vore noget problem i det. (Men hvad mon der kan gøres ved det og
hvor lang tid vil det tage - vil dælme nødigt undvære mit kamera i længere
tid...)

Fra : Olesen

Dato : 02-11-03 17:15

> [...]
og
> hvor lang tid vil det tage - vil dælme nødigt undvære mit kamera i længere

Er G3'erne man køber idag også fejlfyldte ?
Hvad sker der for dem ?

Fra : Marco

Dato : 02-11-03 18:19

> [...]

og
> hvor lang tid vil det tage - vil dælme nødigt undvære mit kamera i længere

Mit Ixus v har været til rep. 4 gange for samme fejl (fejlfokusering). Den
første gang tog ca. 5 uger !! - Så held og lykke.
Det hjælper forresten at rykke telefonisk, og du kan risikere at blive gode
venner med servicemedarbejderne hos Canon

Ps. Prøv at aflevér kameraet ved et Canon servicecenter, da de normalt
sender kameraet videre fra dag til dag.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 18:27

> Ps. Prøv at aflevér kameraet ved et Canon servicecenter, da de normalt
> sender kameraet videre fra dag til dag.

Supert, vil jeg prøve... takker!

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-03 19:03

Marco <mecoSLETDETTE@ofir.dk> wrote:

> Ps. Prøv at aflevér kameraet ved et Canon servicecenter, da de normalt
> sender kameraet videre fra dag til dag.

Kan man det? Her i gruppen er det jævnligt blevet skrevet, at det er
forhandleren, der har solgt kameraet, der skal yde garanti. Så skal man
vel gå til forhandleren. Eller modtager Canon gladeligt kameraer til
garantireparation, bare man viser en kvittering?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 19:34

> [...]
> vel gå til forhandleren. Eller modtager Canon gladeligt kameraer til
> garantireparation, bare man viser en kvittering?

Har skrevet til forhandleren (technikdirekt.de), og fik adressen på et sted
her i DK hvor jeg kunne indlevere det til service...

<snip>
we are afraid to here that there are technical problems with the ordered
item.

You can take the camera to following Service:
Hørskætten 26
2630 Taastrup
Tlf: 70 15 50 05
Fax: 70 15 50 65

Best regards

Jochen Steiper
TECHNIKdirekt
</snip>

Men mon der også findes et sted i Jylland ?

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-03 19:36

"Simon Tved Bakken" <simontb(at)stofanet.xx> wrote:

> [...]
> TECHNIKdirekt
> </snip>
>
> Men mon der også findes et sted i Jylland ?

Aha! Det er fordi det er købt i udlandet. Så benytter du den
internationale garanti. Her er det Canon selv, der står for det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 19:50

> Aha! Det er fordi det er købt i udlandet. Så benytter du den
> internationale garanti. Her er det Canon selv, der står for det.

Ahhh!., ja det må jo være det ... men mon ikke også jeg kan benytte
CanonDK's kontor i Kolding - det ville være en del nemmere...

Fra : Marco

Dato : 02-11-03 22:53

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev:

> [...]
> vel gå til forhandleren. Eller modtager Canon gladeligt kameraer til
> garantireparation, bare man viser en kvittering?
Jeg bor i Århus og købte kameraet i København.

Jeg fik dengang at vide, jeg kunne aflevere mit kamera på mit lokale Canon
servicecenter i stedet for at sende kameraet med pakke til København,
hvorefter butikken skulle sende det videre.

En enkelt gang eller 2 sendte jeg også kameraet direkte til Canon DK -
selvfølgelig ifølge aftale.
--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk