Vølund vaskemaskine larmer
Fra : Aktuelt

Dato : 13-04-01 20:52

Jeg har skiftet lejer ( de fejlede i øvrigt ikke noget ), men alligevel
larmer maskinen som bare gylle når den centrifugerer. Jeg ved sådan set godt
hvad problemet er: Den rustfri tromle er monteret på akslen og fastholdt af
en slags klo, som består af 3 "fingre" som går ud til tromlens yderkant og
der er bukket om for at holde fast. Denne ombukning er imidlertid blevet
lidt slap, og selv om jeg har prøvet at hamre den sammen igen går den snart
løs igen. Jeg tror, at det ville løse problemet, hvis nogen kunne svejse de
to enheder sammen - der er tale om sømsvejsming på i alt ca 20 cm.i rustfast
stål. Men hvor i hulen får man den slags lavet ?
Hvis nogen har et godt råd, så på forhånd tak.

M.v.h.
Bo K.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 13-04-01 22:45

Aktuelt wrote:

> [...]
> larmer maskinen som bare gylle når den centrifugerer. Jeg ved sådan set godt

Jeg kender et godt sted i Skagen....

Mvh. Jørgen

Fra : Peder M Hundebøll

Dato : 17-04-01 09:31

Der er en del maskinværksteder der kan den slags-
Men et godt sted at begynde er hos nogen maskinværksteder/smede der laver
beslag til skibe/lystbåde.

Peder