EverQuest og Internetdeling.
Fra : Cks

Dato : 13-10-03 09:54

Hej i gruppen.

Jeg har sammen med ligesindede fulgt udviklingen af det kommende EQ2 nogen
tid.
Vi sidder med en delt forbindelse via en Linksys router og dynamisk IP.
Spørgsmåler er, om det med det nuværende og kommende EQ med 2 forskellige
åbne account, 2 cd / log-on keys og alt betaling iorden, er muligt at logge
på fra denne delte forbindelse samtidigt, som det feks. er på Battle.net??
Eller kræves der IP inf. fra hver account på station.sony.com?
Får vi mon problemer med at sidde 2-3 stykker og spille EQ2 med delt
internet?

Mvh.
Cks

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-10-03 12:02

"Cks" <ckjels@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller kræves der IP inf. fra hver account på station.sony.com?
> Får vi mon problemer med at sidde 2-3 stykker og spille EQ2 med delt

Jeg spiller ikke EQ, men umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor det skulle
være et problem. Det ville være en dum idé at verificere på IP-niveau, da
mange mennesker jo har dynamsik IP, og dermed ofte skifter IP-adresse. Det
må være nok med et login og password. Det ville f.eks. også betyde, at folk
der bor i en ejendom, med deres eget internet ikke kunne spille EQ, da de
alle sammen måske kommer ud på nettet med samme IP gennem en
firewall/router.

Jeg synes i øvrigt, at det giver lidt mere til spiloplevelsen, hvis man kan
sidde ved siden af hinanden, når man spiller den slags onlinespil.

Fra : Cks

Dato : 13-10-03 13:40

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bor i en ejendom, med deres eget internet ikke kunne spille EQ, da de
> alle sammen måske kommer ud på nettet med samme IP gennem en

Nej, nemlig. Jeg har også kun oplevet det med nogle små klient-delings
programmer til online spil.

> Jeg synes i øvrigt, at det giver lidt mere til spiloplevelsen, hvis man
kan
> sidde ved siden af hinanden, når man spiller den slags onlinespil.

Helt enig. Derfor må der helst ikke være probs når EQ2 går i luften.

Mvh.
Cks