"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
news:bmokhk$kji$3@sunsite.dk...
> No Humor Man wrote:
> > FatPete wrote:
> > > > [snip]
> >> Han sagde at der havde været mange af disse problemer med pioneer
> >> afspillere, så de havde besluttet sig for ik at have pioneer i deres
> >> sortiment mere!... Men trods det ville han ikke engang give mig
> >> pengene tilbage eller lade mig bytte den til en anden DVD :( Dårlig
> >> service efter min mening!!!
> > Synes du? Det er da ikke deres skyld at din dvd-afspiller ikke kan
> > afspille filmen og du har da fået filmen byttet én gang. Fejlen
> > ligger ikke hos dem.
>
> Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker, og de
aner
> jo ikke hvorfor den ikke virker. Og de véd endda at der er problemer med
> den, men nævner det ikke med et ord, selvom masser af mennesker har en
> pioneer afspiller.
>
Der er jeg så godt nok også uenig. hvis man sælger noget software
(DVD,CD,VHS and so on...) og man kan påvise at det er kundens grej der ikke
vil acceptere skiven, så har forretningen ikke solgt noget skrammel eller på
anden måde vildledt kunden. Derfor må det kun være op til forretningens
humør om de vil refundere en ellers ok vare.
Hvis DVD'en ikke havde levet op til DVD-formatets standarder alá f.eks. de
copy-sikrede CD'er som ikke altidoverholder Redbook standarden, så var der
en berettiget grund til brok. Ellers ikke.
At det så måske godt kan betale sig at yde den service for forretningen er
en helt anden sag. Goodwill er altid godt j
Men man kan som forbruger
absolut ikke forlange den refundering.
--
Med venlig hilsen
Anders Hyltoft