muhthe?
Fra : EGC

Dato : 13-04-01 14:47

Er der nogen der kan skrive noget om muhthe. Er det komponeret med en særlig
hensigt? Hvornår? Er det godt for noget bestemt?

Mvh. Ester C.

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 14-04-01 06:33

"EGC" <xxxkaninen@email.dk> skrev i meddelandet:
> Er der nogen der kan skrive noget om muhthe. Er det komponeret med
> en særlig hensigt? Hvornår? Er det godt for noget bestemt?
> Mvh. Ester C.

To forslag:

*Eksempel (Ta' mæh jæhm, æller spiser hær = tag med hjem, eller
spise her)

1. Deh air raht et "muhthe" dai, = på rent dansk = det er rart at "møde"
dig )

2. "What the hell do you think you're doing?"
"I'muhthe lady who owns this bike wanted me to take her home. She
had too much to drink. See look," he jangled a set of keys in the air,
"these are her keys."...

Jeg aner ikke en ski', hvad det er vi snakker om ))

Fortsat go' Påskeææægggg!
--
Mvh.
Peter W. Bosse

»Folk forstaae mig saa lidt, at de ikke engang
forstaae mine Klager over, at de ikke ka' forstaae mig.«
-Søren Kierkegaard

Fra : Neta & Peter

Dato : 14-04-01 15:49

MU-the nydes af mange makrobiotikere, som anser den for at have en ret stærk
yang - "sammentrækkende" - virkning, primært, formodentlig, på grund af dens
(lille) indhold af Ginseng. Den blev udviklet af Makrobiotikkens første
guru, George Ohsawa, angiveligt på baggrund af traditionel kineisk og
japansk urtemedicin.

Makrobiotikken er, som så mange andre halv-religiøse, praktiske filosofier
en sær blanding af impulser. Kostprincipperne går formelt ud på at spise de
fødevarer som naturligt forekommer i det miljø, hvori man lever, men i
praksis er de fleste makrobiotikeres kost domineret af japanske fødevarer
såsom tamari, miso, havtang, umeboshi-blommer, sake, brune ris, tofu, ugæret
the (bancha) og altså mu-the. Hvis George Ohsawa havde været fynbo havde den
makrobiotiske standardkost bestået af boghvedegrød og spegesild.

Abstraheret fra den filosofisk-religiøse overbygning, som makrobiotikken er,
er der nok ikke mange grunde til at nyde mu-the, mendmindre man kan lide
smagen.

MVH

Peter

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 15-04-01 02:44

"Neta & Peter" <pwesth@hum.ku.dk> skrev i meddelandet:
> MU-the nydes af mange makrobiotikere, som anser den for at have en
> ret stærk yang - "sammentrækkende" - virkning, primært, formodentlig,
> på grund af... bla, bla...
> MVH Peter

Velkommen hjem fra Kastrup Lufthavn, Peter. - Du er da vist dårligt nok
kommet ind af døren, før du straks overfalder computeren igen, hva.)
-Hvad siger fruen til sådan noget?

Gruppen her, har haft det godt i den forløbne uge, omend lidt roligt
og stille. - Men det var godt du kunne hjælpe til med denne her
"Muuuh-the" ))

Fortsat go' Påskeæægg!
--
Mvh.
Peter W. Bosse

Right now I'm listening to: Fly Me To The Moon med "Frankie Boy"
Sinatra - samt nyder en iskold Lysholmer Linie Aquavit til et stykke m.
"Gamle ole" med og uden kommen, på rugbrød med fedt og sky o.m.a.
-En Muuuuhhh tiillll)

Fra : Peter Westh

Dato : 15-04-01 11:21

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:Ny7C6.39521> Velkommen hjem fra Kastrup Lufthavn, Peter. - Du er da
vist dårligt nok
> kommet ind af døren, før du straks overfalder computeren igen, hva.)
> -Hvad siger fruen til sådan noget?

Tak! Faktisk holdt jeg mig væk fra computeren over 36 timer efter landing!
Hun holdt kun ca 16 timer, så hun har ikke noget at komme efter

MVH

Peter

PS: Til orientering kan det godt være svært at få andet en Fish and Chips og
roasbeef med Yorkshire pudding på Mallorca, i hvert fald hvor vi boede. En
ret, som kan anbefales er dog klart "Sopas" - ja, det betyder bare suppe -
en grøntsagssuppe af kål, blomkål og hestebønner tilberedt med olivenolie,
paprika og tomat som serveres på tynde brødskiver, som suger vædsken op
således at retten kan spises med gaffel. Serveres med syltet chili, og hvad
jeg går ud fra er kapersblade (en saltet urt, som også går igen i deres søde
anisbrændevin, Herbas.) Meget lækkert.

Fra : netman77

Dato : 18-04-01 19:05

Hej Esther

Jeg var i 70erne indlagt til mine forældres forsøg med ying og yang, muhthe og brune ris. Jeg vil bare sige, det smager rædselsfuldt.

m.v.h.Jette

http://www.kandu.dk/