Hæve sænke bord
Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 31-10-03 22:45

Hej Gruppe

Jeg har udfordret min kæreste - jeg har bedt ham lave et hæve sænke bord.
Opgaven er jo ikke helt nem. Er der nogen her i gruppen, der kan hjælpe mig
med et par ideer til opgaven? Den stakkels mand skulle jo nødig for ondt i
hovedet af at gruble .

Mvh
Mette

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-11-03 00:36

"Mette Nylander Sørup" skrev
> [...]
hjælpe mig
> med et par ideer til opgaven? Den stakkels mand skulle jo nødig for

Lad ham lave et løst H-formet understel, der har spisebordshøjde når
det står op og sofabordshøjde når det ligger ned. Sådan et stel kunne
man få i jern dengang marmorborde var moderne.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : //zigge

Dato : 01-11-03 13:32

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har udfordret min kæreste - jeg har bedt ham lave et hæve sænke bord.
> Opgaven er jo ikke helt nem. Er der nogen her i gruppen, der kan hjælpe

Jeg ville lave et understel formet som to omvendte T'er eller L'er,
forbundet af en midter tværstiver. I hver side sætter man så en
"arkitektlampe-arm" på til at bære pladen.
Når man har det, sætter man en elektrisk akutator på med kontrolbox på
bordet. Eller man kan lave armen med en kontra vægt i hver side og en lås -
problemet er bare at bordets vægt variere.

Men ærligt talt så kan man få et løst understel fra ca. 4000 Kr - mon ikke
det var billigere? Det er naturligvis ikke så sjovt, som selv at lave det...

Mvh
//zigge