Zibro problemer
Fra : Michael

Dato : 31-10-03 18:23

hejsa min Zibro Laser SRE 186, bliver ved med at slukke og give fejlmelding
E2 (startproblemer) eller E6(dårlig forbrænding), jeg kører med lampeolie,
er det muligt at bypasse al den elektronik på nogen måde,
MVH Michael

Fra : Calle.

Dato : 31-10-03 18:29

Michael wrote:
> [...]
> fejlmelding E2 (startproblemer) eller E6(dårlig forbrænding), jeg
> kører med lampeolie, er det muligt at bypasse al den elektronik på
nok fordi du bruger en olie den ikke kan køre på. Prøv med ande olie, og se
om den stadig kommer med fejl

--
Calle

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 31-10-03 20:00

Calle. wrote:
> nok fordi du bruger en olie den ikke kan køre på. Prøv med ande olie,
> og se om den stadig kommer med fejl

Der er intet galt med at bruge lampeolie i en lazer. Det er ikke der
problemet er.
Ebbe
Fjern ups fra mail-adr.

Fra : muj

Dato : 01-11-03 17:08

"> Der er intet galt med at bruge lampeolie i en lazer. Det er ikke der
> problemet er.
> --
> Med venlig hilsen
> Ebbe
>

> Hej Michael

> jeg har oplevet det samme tilfælde hvor en Zibro Laser har svært ved
at køre på lampeolie.
Vi snakker 1 tilfælde ud af 50. altså meget, meget få tilfælde.
Problemet opstod fordi kaminens havde kørt rigtig
længe først på zibro olie, og derefter meget på lampe olie fra Netto.
Vi løste problemet med at gå tilbage til
Zibro olien, og så var der ingen problemer med antænding og normal
drift. flamme/brændepunktet er på zibro olie
63 grader og på netto lampeolie 89 grader. jeg håber du får den på
ret varme igen...

mvh. Morten

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael

Dato : 31-10-03 18:39

jeg har nu forsøgt at starte den ca 30 gange med lampeolien samba fra netto,
tror du det vil blive bedre med zibro olien???
MVH Michael