Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Placering af serienummer/Download fra Niko~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 23:18

Det følgende kan ligne en historie fra de varme lande, men der
følger et spørgsmål senere (man kan godt springe forhistorien over,
men jeg synes den havde en vis relevans her)

[Forhistorie]
Efter en reinstallation af min computer ville jeg lægge seneste
udgave af Nikon View ind - men så nemt skulle det sør'me ikke være.

I første omgang kræver det lidt gymnastik i det hele taget at finde
deres supportsite. Når man så er nået ind og har fundet linket (som
er forklædt som et FAQ-svar), kommer den svære part. Man skal
registreres for at kunne hente software. Efter tre fire forsøg -
der alle resulterede i en fejlmeddelelse - opdagede jeg at der oven
over fejlmeddelelsen stod "logged in as Jens Gyldenkærne Clausen".
Jeg var altså alligevel oprettet...

Hen og klikke på downloadlinket igen - nu skal man igen indtaste
brugerID (som man må finde på en særskilt side), kode, produkt og
serienummer. Og her stopper festen så. Efter et par forsøg der
fejlede fordi jeg brugte et forkert brugerID, nåede jeg til en
fejlmeddelelse der sagde at serienummeret ikke passer til
produktet. Her når vi så til spørgsmålet:

[Spørgsmål]
Hvor sidder serienummeret på et Coolpix 4500-kamera? Jeg kan kun
finde ét nummer, placeret i bunden af kameraet, lige ved siden af
fæstet til halsremmen og ved siden af "made in Japan". Det nummer
er 700xxxx (sidste fire cifre slettet) - men det er åbenbart ikke
godt nok.

Ved fejlmeddelelsen står der endvidere:
bq1:
If you have entered the correct serial number and are still getting
an error your camera may not be a European model camera.
#

Mit kamera er købt i Luxembourg, men er så afgjort en europæisk
model (striben foran er rød, hvor den er blå på amerikanske
modeller).

Hvorfor skal det være så svært at hente et stykke software?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Nikon D1 Fan

Dato : 01-11-03 00:05

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

klip

> Hvorfor skal det være så svært at hente et stykke software?

Jeg forstår intet for du kan da umiddelbart hente Nikon Viewer 6.1 her

http://support.nikontech.com/cgi-bin/nikonusa.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=XlpjHcXg&p_lva=&p_li=&p_page=1&p_prod_lvl1=1&p_prod_lvl2=3&p_cat_lvl1=22&p_search_text=&p_new_search=1&p_search_type=3&p_sort_by=dflt

Sammen med alt andet til dit kamera

--

Bjarne
Nikon D 1 fan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-03 18:43

Nikon D1 Fan skrev:

> Jeg forstår intet for du kan da umiddelbart hente Nikon Viewer
> 6.1 her

Nej. Det link du gav gælder til kameraer købt i USA. Der findes et
tilsvarende link til kameraer købt i Europa, men som jeg skrev får
jeg beskeden: "Incorrect model/serial number combination." (jeg har
forsøgt med USA-linket for at se om det var anderledes - men der er
ingen forskel i svaret).

En anden forklaring de angiver som en mulighed er at man har et
"Gray Market"-produkt. Men mit køb passer dårligt på denne
kategori. Godt nok var det noget billigere end udsalgsprisen
herhjemme, men kameraet er kommet i originalboks, med originale
cd'er, trykt manual, kabler og hvad der ellers skulle være med.

Fra : Nikon D1 Fan

Dato : 02-11-03 19:14

> [...]

> herhjemme, men kameraet er kommet i originalboks, med originale
> cd'er, trykt manual, kabler og hvad der ellers skulle være med.

Ok, men det er nøjagtigt den samme du henter via dette link

http://www.europe-nikon.com/support.aspx?countryid=20&languageid=22

prøv det. Det er her i Europa

som du får via www.Nikon.dk support og jeg har ikke selv problemer med det.

--

Bjarne
Nikon D 1 fan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-03 22:12

Nikon D1 Fan skrev:

> Ok, men det er nøjagtigt den samme du henter via dette link

Det er jeg klar over.

> prøv det. Det er her i Europa

- og jeg har prøvet begge links (hvad jeg forsøgte at fortælle i de
foregående indlæg).