Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med olympus
Fra : claus og helle

Dato : 31-10-03 22:53

Da jeg skulle tage et billed i dag med mit Olympus C 3030 ZOOM,skrev det
bare CARD ERROR på skærmen og i displayet blinker -F-,hvad er der galt med
dette dejlige kamera

Fra : Deaster

Dato : 31-10-03 23:11

"claus og helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg skulle tage et billed i dag med mit Olympus C 3030 ZOOM,skrev det
> bare CARD ERROR på skærmen og i displayet blinker -F-,hvad er der galt
med
> dette dejlige kamera

Jeg ville gætte på en kortfejl.

Deaster

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-10-03 23:30

On Fri, 31 Oct 2003 23:11:22 +0100, "Deaster" <nospam@deaster.dk>
wrote:

>"claus og helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Ja, det er en god serie olympus lavede der. Jeg er selv meget glad for
mit 3040z.

>Jeg ville gætte på en kortfejl.

Tænk, det ville jeg også Jeg ville formatere kortet, i kameraet,
eller prøve med et andet kort, bare for diagnosticering.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Erik Aalund

Dato : 01-11-03 09:52

> [...]
> Da jeg skulle tage et billed i dag med mit Olympus C 3030 ZOOM,skrev det
> bare CARD ERROR på skærmen og i displayet blinker -F-,hvad er der galt

Jeg oplever desværre også dette problem en gang imellem.
Enten er det kameraet eller SM-kortet. Jeg har en C-2100 UZ og har måttet
kassere en kort for nyligt da det aldrig lykkes mig at å det til at
fungerer.
SM-kortene er lidt mere modtagelige og skrøbelige end CF-kortene og jeg tror
ikke der er den store fremtid for SM-kortene i længden - hverken holdbarhed
eller kapasitet.
Vh
Erik Aalund

Fra : claus og helle

Dato : 01-11-03 11:02

Jeg kan slet ikke komme ind i menuen på kameraet,hvad gør jeg ? Jeg har
haft det i min kortlæser og slettet alle billeder men det hjælper ikke,har
også prøvet med mit det gamle lille kort der skriver den det samme.

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 01-11-03 11:32

Da det er hele 2 kort der har samme fejl, kunne det godt tyde på at der
var en fejl i selve kameraet...
Prøv dog først at formatere det ene kort via din computer - ikke noget
med ekspress-formatering; næ, nej hele dunen skal formateres i bund.
hvis det ikke hjælper vil jeg råde dig til at finde en god skarp lygte
frem, og se om der er nogle af "pindene" i CF-Holderen, som eventuelt
skulle være blevet bøjet - det håber jeg ikke for dig.

Med Venlig Hilsen
Bo Martin Havmand

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-11-03 12:42

On Sat, 1 Nov 2003 10:31:36 +0000 (UTC), "Bo M. Havmand"
<bo_havmand@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Prøv dog først at formatere det ene kort via din computer - ikke noget
>med ekspress-formatering; næ, nej hele dunen skal formateres i bund.

Hvilket filsystem formateres det egentlig til?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-11-03 13:46

"Bo M. Havmand" <bo_havmand@mail1.stofanet.dk> wrote:

> vil jeg råde dig til at finde en god skarp lygte
>frem, og se om der er nogle af "pindene" i CF-Holderen

Stort set alle de "gamle" Olympus-serier bruger Smart Media.

--
Allan Olesen, Lunderskov.