Firmware problem ved opgradering til 10.3 ~
Fra : Søren Dam

Dato : 31-10-03 11:20

Hejsa
Jeg har en 400 Mhz Imac DV med 512 Mb RAM som pt. kører system 10.2
Jeg har prøvet at opgradere til system 10.3 via et Firewire CDrom
drev. Den booter fint indtil den skal til og installere. Så melder den
at den ikke kan installere essentials pga. jeg mangler firmware
opgrade. Jeg har tjekket efter firmware upgrades men de kræver
tilsyneladende Mac 9. Jeg prøvet at google efter andre med samme
problem men jeg kan ikke finde noget. Er der nogen der har haft
problemt her?

mvh Søren Dam

Fra : Jesper

Dato : 31-10-03 13:42

Søren Dam <post@damschott.dk> wrote:

> [...]
> tilsyneladende Mac 9. Jeg prøvet at google efter andre med samme
> problem men jeg kan ikke finde noget. Er der nogen der har haft

Start op i OS 9, sæt OS 9 disken i drevet og find firmware og imac
opdateringerne på den og kør dem så. Så skulle du være klar til
pantheren.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 31-10-03 16:07

> [...]

> tilsyneladende Mac 9. Jeg prøvet at google efter andre med samme
> problem men jeg kan ikke finde noget. Er der nogen der har haft

Hej Søren

Nyhedsbrevet fra Mediamac.dk skriver dette, ved ikke om det kan være til
hjælp. Men hvis jeg var dig ville jeg passe på min firewaredisk.

"citat"

Pantheren er løs - og laver ravage
Langt de fleste der har opgraderet til Mac OS X Panther har kun rosende
ord til overs for den nye version. Enkelte har dog mistet mange hundrede
GB data efter, at deres FireWire diske pludselig er blevet ulæselige
efter opgraderingen til Panther...

Apple har nu erkendt, at der er en fejl der gør, at man kan ødelægge
data på FireWire diske der benytter sig af Oxford 922 chip-settet - hvad
fx alle LaCies FireWire 800/USB 2.0 diske gør.

Det er noget af en brøler fra Apples side. Firewire diske bruges netop
til Back-up - og et system der smadrer vores back-up kan vi ikke bruge
til ret meget. Der er workarounds - men vi vil anbefale alle der
benytter FireWire diske - og specielt FireWire 800 diske om at vente med
at opgradere til Panther. Læs mere på mediamac.dk.

"citat slut"

Mange hilsner Karen