Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto-cd?
Fra : Mikkel

Dato : 20-10-03 09:28

Er der nogen, som ved om man kan få fremstillet en fotocd med udvalgte
billeder udfra forskellige allerede fremkaldte film (billigt)?
Jeg har forhørt mig hos et par af de gængse fotohandlere, men deres
tilbud drejer sig som regel kun om en cd i forbindelse med en alm.
fremkaldelse, og hvis man bagefter kommer med nogle negativer der skal
scannes ned på cd, så koster det en mindre formue. Desuden er det ikke
en hel film der skal scannes ned på cd, men enkelte negativer fra
forskellige film, hvilket åbenbart gør det endnu dyrere.

Tak,
Mikkel.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-10-03 10:07

"Mikkel" skrev...
> [...]
> en hel film der skal scannes ned på cd, men enkelte negativer fra
> forskellige film, hvilket åbenbart gør det endnu dyrere.

Det du beder om, involverer en del manuelt arbejde.
Det vil pr. defenition altid være kostbart at få fremstillet.
Har du allerede fået lavet foto-cd'er af dine film, kan
enkelte filer dog forholdsvis nemt hentes ud og brændes
på en "best of" cd.
Med et digitalkamera kan man, i teorien, indscanne sine
egne negativer, vende dem til positiver og brænde dem
på en cd.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : David List

Dato : 20-10-03 16:45

On Mon, 20 Oct 2003 10:27:51 +0200,
Mikkel <visitme@mikkelshomepage.dk>
wrote in <3f939c26$0$45334$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> [...]
> en hel film der skal scannes ned på cd, men enkelte negativer fra
> forskellige film, hvilket åbenbart gør det endnu dyrere.

Jeg soegte selv den samme information paa et tidspunkt. Resultatet
blev dette:

Det, du beskriver, er det der tilbydes med en Kodak Photo CD (og ogsaa
med en Kodak Picture CD, men her faar du ikke samme hoeje
oploesning). Du kan komme med strimler, og selv specificere hvilke
billeder der skal laegges paa mediet.

Du maa vaere forberedt paa at en del foto-forretninger ikke *aner*
hvad man taler om, naar man naevner "Kodak Photo CD", eller ogsaa
antager de at man mener Kodak Picture CD.

For mit eget vedkommende var dette dog for dyrt i forhold til selv at
anskaffe en filmscanner, da jeg jaevnligt vil overfoere billeder.

Priserne svingede lidt hos de forskellige forretninger jeg spurgte,
saa du maa hellere selv spoerge hos din egen forhandler.

Der findes ogsaa andre loesninger end Kodak's, men her er oploesningen
som regel temmelig langt fra den du faar paa en Kodak Photo CD.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : David List

Dato : 20-10-03 19:52

On Mon, 20 Oct 2003 17:44:57 +0200,
David List <david@davidlist.dk>
wrote in <pgcd61-odv.ln1@initio.dk>:

> Der findes ogsaa andre loesninger end Kodak's, men her er oploesningen
> som regel temmelig langt fra den du faar paa en Kodak Photo CD.

Jeg skylder maaske lige at naevne at jeg her i gruppen fik svar fra
en, der havde faaet lavet en CD gennem Renholt Foto
(http://www.renholt.dk/) med billeder i en paent hoej oploesning. Jeg
proevede det ikke selv.