Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forklaringer af begreber
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-03 15:20

Hej

Findes der en god side på nettet, hvor man kan finde helt grundlæggende
informationer og forklaringer af begreber som telelinse/vidvinkel,
brændvidde osv.? Jeg er helt begynder på fotoområdet, og jeg vil gerne
sætte mig lidt ind i det. Det må gerne være en side på dansk :)

Hilsen Peter

Fra : Morten Bested

Dato : 12-10-03 16:01

Jeg er ekstremt dårlig til at forklare, men kort fortalt:
Tele=meget zoom (tæt på motivet, man får ikke meget med på billederne)
Vidvinkel=det modsatte (man får meget med)
Brændvidde=normalt er 35mm, tele er højere, vidvinkel er lavere.

Prøv at kigge her:
http://raynox.co.jp/comparison/digital/comp_dscf707.htm
Så kan du se hvad forskellen er.

Fra : slet 6NNOQ

Dato : 12-10-03 16:33

Peter Christensen <petercpost.tele.dk> (at) skrev:
> [...]
>begreber som telelinse/vidvinkel,
>brændvidde osv.? Jeg er helt
>begynder på fotoområdet, og jeg vil gerne

Hej Peter.
Prøv kodaks sider, men ellers er politikens fotobog god.
mvh.henning