Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Film. Hvor køber folk ???
Fra : Heine Mortensen

Dato : 04-10-03 06:22

Hej - analog folk

Hvor køber i jeres film, når vi ikke snakker KODAL ULTRA eller andre mere
alm. film ??? Bruger i nettet eller kender nogen gode shops med stort
billigt udvalg. Bor i Århus men vil også gerne høre om steder i Aalborg,
hvis i ikke alle bruger nettet.

Fx. ILFORD XP
Kodak Portra
Kodak CN
mv.

Tak for svar

Fra : KNL DtP

Dato : 03-10-03 20:44

"Heine Mortensen" <hnmortensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor køber i jeres film, når vi ikke snakker KODAL ULTRA eller andre mere
> alm. film ???

Jeg har erfaret, at hvis man vil have film til en ordentlig pris, så skal
man handle online. Mange danske fotohandlere har slet ikke det udvalg af de
lidt mere specielle mærker, som den krævende fotograf gerne så - og hvis de
har det på lager, så er det desværre til en meget høj pris.

Har du bare et nogenlunde jævnt forbrug af film, så er portoen hurtigt
tjent hjem igen, hvis du så bestille lidt stort hjem. Smid filmene i
fryseren eller køleskabet, så kan de nemt holde sig ud over "sidste
salgsdato".

Af billige steder kan nævnes:

England: www.speedgraphic.co.uk [Kodak Portra NC 160 ISO 36 exp ~ 36 Dkr.]

Tyskland: www.technikdirekt.de

Sverige: www.scandinavianphoto.se

Der er især mange penge at spare på diasfilm. Prøv lige og hør hvad din
lokale fotohandler skal have for en Fuji Velvia 50 ISO og sammenlign så med
f.eks. SpeedGraphic fra England (~ 45 kr.)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-10-03 21:04

"Heine Mortensen" <hnmortensen@hotmail.com> wrote in message

> Fx. ILFORD XP
> Kodak Portra
> Kodak CN

Jeg bruger normalt Fuji Provira 100F og køber den i Tyskland på grund af
prisen. Jeg køber 50 ad gangen, så portoen betyder ikke det store. Jeg
betaler med VISA og har dem ca 1 uge efter bestillingen. Ikke køre efter den
eller stå i kø. Datomærkningen er altid OK.

Den koster 63 til 67kr i DK land. Når man finder den i detailhandelen er den
ofte halvt henne i sin levetid. Jeg giver ca 50kr hos www.technikdirekt.de
Det er ca 500kr pr gang jeg bestiller film. Jeg opbevarer dem herefter på
køl, indtil et par dage før jeg skal bruge dem.

Jeg kan se, at Kodak Portra koster 25 Euro for 5 stk, svarende til 37,20 kr.
Kodan CN koster ca 25,30kr. Hvad giver du for den her i landet?

Bo //

Fra : Heine Mortensen

Dato : 04-10-03 09:12

Sidste gang jeg købte Kodak CN400 gav jeg vist nok kr. 40 stk.
Så jeg må vel til at have gang i netkøb, hvad er portoen hos teknikdirect
ved lad os sige 15-20 film ??

Fra : 2rb1

Dato : 03-10-03 21:34

Nu må man jo ikke lave reklame her i denne gruppe, men du behøves ikke at
bestille fra udlandet for at få til de priser. ;0)

Mvh. 2rb1

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-10-03 21:49

"2rb1" <fotografen@stamfoto.dk> wrote in message
> Nu må man jo ikke lave reklame her i denne gruppe, men du behøves ikke at
> bestille fra udlandet for at få til de priser. ;0)

Jeg læste dit indlæg, men blev ikke klogere. Man kan vel godt fortælle hvor
man køver film. Det bliver vel først til reklame, hvis man har økonomiske
interesser i at fremme en bestemt levereandør.

Fortæl lidt mere !

Bo //

Fra : 2rb1

Dato : 03-10-03 22:13

Det er mig der sælger :0)

Fra : Heine Mortensen

Dato : 04-10-03 09:08

Jamen send mig en mail på hnmortensen@hotmail.com om hvordan jeg kan købe af
dig og dine priser

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 04-10-03 09:55

Hej

Jeg vil da også gerne vide lidt omkring de billige film, smid evt. et indlæg
i dk.marked.privat.foto

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen