/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Puuh hvor det lugter! Hvad gør man?
Fra : Laila Friborg


Dato : 24-10-03 15:58

Hej med jer

Jeg er udlejer af en 70m2 lejlighed. Denne lejlighed har jeg udlejet til min
søster. Hun har med tiden anskaffet sig 4 katte. 3 hunner og 1 han. Det er
også fint - jeg elsker selv dyr. Men... når man træder ind i hendes forgang,
er det første der møder én, en meget kraftig salmiak-lignende lugt. Puha.
Hun har ca. 3-4 kattebakker stående rundt omkring i lejligheden, da
dyrelægen har sagt til hende at katte godt kan lide at have flere end en- og
når de nu også er så mange...osv. osv.

Jeg kunne aldrig drømme om at bede hende om at skaffe sig af med dem, men
hvad kan man gøre for at stoppe denne forfærdelige lugt?

Har I nogle gode råd?

Hilsen Laila



 
 
Ukendt (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-03 16:08


"Laila Friborg" <laila_friborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f993dec$0$45329$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Har I nogle gode råd?

Hvis hun renser alle bakkerne, mindst en gang om dagen og investerer i noget
godt kattegrus, f.eks Extreme Classic, så burde lugten forsvinde.
Er alle kattene renlige ? Er de neutraliseret ?

Mvh. www.tjekmig.dk



anja rasmussen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : anja rasmussen


Dato : 24-10-03 17:23

>
> 'Laila Friborg' <laila friborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f993dec$0$45329$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Har I nogle gode råd?
>
> Hvis hun renser alle bakkerne, mindst en gang om dagen og investerer i noget
> godt kattegrus, f.eks Extreme Classic, så burde lugten forsvinde.
> Er alle kattene renlige ? Er de neutraliseret ?
>
> Mvh. www.tjekmig.dk
>

Hej...
Når hun så gør bakkerne rene kan hun gøre det i Rodalon...det fjerner
også lugten.....vi har to katte og efter vi har fået lukket bakke har
det hjulpet på lugten....kunne det være en mulighed??? Hvis kattene ikke
skal bruges til avl, og ikke allerede er neutraliseret er det også en
mulighed.....


Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Nina Sørensen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Nina Sørensen


Dato : 24-10-03 17:31

>
> 'Laila Friborg' <laila friborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f993dec$0$45329$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Har I nogle gode råd?
>
> Hvis hun renser alle bakkerne, mindst en gang om dagen og investerer i noget
> godt kattegrus, f.eks Extreme Classic, så burde lugten forsvinde.
> Er alle kattene renlige ? Er de neutraliseret ?
>
> Mvh. www.tjekmig.dk
>

Og en lille tlføjelse ....vasker bakkerne af med jævne mellemrum i
desinficerende rengøringsmiddel. F.eks den fra Matas. Den virker.


Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Ukendt (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-03 18:21


"Nina Sørensen" <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9953aed38d7@dk-fritid-dyr-
>
> Og en lille tlføjelse ....vasker bakkerne af med jævne mellemrum i
> desinficerende rengøringsmiddel. F.eks den fra Matas. Den virker.

Ja, det glemte jeg lige Er det ikke Rodalon, du tænker på ?

Mvh. www.tjekmig.dk



Ann Rudbeck (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 24-10-03 18:59

In article <3f995f97$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Buffy
wrote:

> Ja, det glemte jeg lige Er det ikke Rodalon, du tænker på ?

Jeg blander mig lige
Jeg gætter på at Nina mener Matas egen "Desinfektionsmiddel med
rengøringseffekt". Den bruger jeg i alt fald. Den lugter ikke af noget
selv, den tager lugt, den gør rent og desinficerer. Lige det jeg har
brug for

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Ukendt (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-03 19:06


"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse
news:241020031959070665%

> Jeg blander mig lige
> Jeg gætter på at Nina mener Matas egen "Desinfektionsmiddel med
> rengøringseffekt". Den bruger jeg i alt fald. Den lugter ikke af noget
> selv, den tager lugt, den gør rent og desinficerer. Lige det jeg har
> brug for

Den har jeg ikke hørt om før. Hvad er forskellen på den og Rodalon ?

Mvh. www.tjekmig.dk



Ann Rudbeck (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 24-10-03 20:33

In article <3f9969f3$0$27456$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Buffy
wrote:

> Den har jeg ikke hørt om før. Hvad er forskellen på den og Rodalon ?

Nu har jeg ikke brugt rodalon siden jeg var sygehjælperelev for ca. 299
år siden
Men jeg husker at vi skulle have handsker på før vi rørte det og at det
ikke måtte komme i forbindelse med sæbe, for så forsvandt den
desinficerende virkning - vi desinficerede vaskefade i det og vaskede
af i sæbe bagefter, netop fordi det ikke gjorde rent.
Matas' gør begge dele. Det koster 25 kr. for 750 ml, der skal fortyndes
med vand i forholdet 1 til 10.Der er ingen advarsler på flasken om
forsigtighed, men jeg skyller nu bakken godt af bagefter - bare for en
sikkerheds skyld....
Jeg ved ikke - jeg er nok ikke så vild med rodalon p.g.a. den
opfattelse jeg fik af det i sin tid som "lidt" giftigt. Og jeg hader
lugten af klorin. Så - man ser sig om efter noget andet, og det her var
hvad jeg fandt

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Camilla W. Pedersen (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Camilla W. Pedersen


Dato : 25-10-03 20:52

Hej.


> Men jeg husker at vi skulle have handsker på før vi rørte det

> Jeg ved ikke - jeg er nok ikke så vild med rodalon p.g.a. den
> opfattelse jeg fik af det i sin tid som "lidt" giftigt. Og jeg hader
> lugten af klorin. Så - man ser sig om efter noget andet, og det her var
> hvad jeg fandt

Hej.

Rodalon er ikke giftigt.
Når vi er på spejderlejr hvor der ikke er toiletter men lokummer så skal vi
decinficere vores hænder i rodalon. Vi dypper simpelt hen hænderne i en
spand med rodalon.
Bagefter vasker vi hænderne med sæbe som sædvanligt.

Med venlig hilsen Camilla.



Trine Stubbe Teglbjæ~ (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 25-10-03 21:22

On Sat, 25 Oct 2003 21:52:12 +0200, "Camilla W. Pedersen"
<camillawp@mail.dk> wrote:


>> Jeg ved ikke - jeg er nok ikke så vild med rodalon p.g.a. den
>> opfattelse jeg fik af det i sin tid som "lidt" giftigt. Og jeg hader
>> lugten af klorin. Så - man ser sig om efter noget andet, og det her var
>> hvad jeg fandt

>Rodalon er ikke giftigt.
>Når vi er på spejderlejr hvor der ikke er toiletter men lokummer så skal vi
>decinficere vores hænder i rodalon. Vi dypper simpelt hen hænderne i en
>spand med rodalon.
>Bagefter vasker vi hænderne med sæbe som sædvanligt.

   Men Rodalon er giftigt for kattene. Derfor skal alt skylles
grundigt og tørres inden katten må bruge det afvaskede igen.


/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Ann Rudbeck (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 25-10-03 21:46

In article <bnek9m$877$1@sunsite.dk>, Camilla W. Pedersen
<camillawp@mail.dk> wrote:


>
> Rodalon er ikke giftigt.
> Når vi er på spejderlejr hvor der ikke er toiletter men lokummer så skal vi
> decinficere vores hænder i rodalon. Vi dypper simpelt hen hænderne i en
> spand med rodalon.
> Bagefter vasker vi hænderne med sæbe som sædvanligt.
>
> Med venlig hilsen Camilla.
>
>
Hej

Okay - så får du jo osse neutraliseret det igen i en fart, for sæbe
ophæver virkningen - men helt smart er det ikke
Vi elever lærte på hospital og plejehjem at vi skulle være ret
forsigtige...

Jeg har ledt lidt omkring rodalon og har fundet leverandørens egen
produktinformation til "Rodanlon Inde". (Der findes vist osse et
udendørsprodukt - der vel er stærkere?)

Her står at det er hud og øjenirriterende. At man skal undgå kontakt
med produktet og sørge for god ventilation - og straks vaske det af,
hvis man får det på sig. Evt. bruge beskyttelsesbriller og handsker af
pvc. Neutraliseres (deaktiveres) af sæbe. Er miljøskadeligt. Rester
skal afleveres til kommunekemi.
Og endelig "Arbejde med produktet må kun udføres af personer, der er
nøje instrueret i produktets farlige egenskaber og de nødvendige
sikkerhedsforanstaltninger."

Så jeg tror stadig at det ikke er helt ufarligt...

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Simon Rasch (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Simon Rasch


Dato : 26-10-03 21:52

Rodalon ætser !!
Det er absolut ikke godt at bruge Rodalon da der er noget i som ætser (man
bruger det også på fodklinikker til at ætse gammel hud af fødderne) Tænk på
hvis din lille mis træder i det - hvad sker der så med de små poter ?
selvom man skylle godt, er det bedre at være på den sikre side og købe den
fra Matas Derfor skal du heller ikke gøre rent i Rodalon hvis uhældet er
ude - på gulvet f.eks.

Dina
www.katteriandi.vestrupgaard.dk

Camilla W. Pedersen <camillawp@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bnek9m$877$1@sunsite.dk...
> Hej.
>
>
> > Men jeg husker at vi skulle have handsker på før vi rørte det
>
> > Jeg ved ikke - jeg er nok ikke så vild med rodalon p.g.a. den
> > opfattelse jeg fik af det i sin tid som "lidt" giftigt. Og jeg hader
> > lugten af klorin. Så - man ser sig om efter noget andet, og det her var
> > hvad jeg fandt
>
> Hej.
>
> Rodalon er ikke giftigt.
> Når vi er på spejderlejr hvor der ikke er toiletter men lokummer så skal
vi
> decinficere vores hænder i rodalon. Vi dypper simpelt hen hænderne i en
> spand med rodalon.
> Bagefter vasker vi hænderne med sæbe som sædvanligt.
>
> Med venlig hilsen Camilla.
>
>



Denise (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 27-10-03 09:05


"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> wrote in message
news:3f9c33a0$0$29384$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Rodalon ætser !!
> Det er absolut ikke godt at bruge Rodalon da der er noget i som ætser (man
> bruger det også på fodklinikker til at ætse gammel hud af fødderne) Tænk

> hvis din lille mis træder i det - hvad sker der så med de små poter ?
> selvom man skylle godt, er det bedre at være på den sikre side og købe den
> fra Matas Derfor skal du heller ikke gøre rent i Rodalon hvis uhældet
er
> ude - på gulvet f.eks.
>
> Dina
> www.katteriandi.vestrupgaard.dk
>

Hej Dina
Hvad der sker kan jeg godt fortælle dig, en virkelig historie.
Katten slikker det af poterne og det vil derfor ætse indvendigt og katten
dør en pinefuld død

--
Hilsen Denise
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228



Simon Rasch (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Simon Rasch


Dato : 27-10-03 09:31

Ja Dennis - du har ret, det er frygteligt som man kan komme galt afsted med
uvidenhed.
Det eneste vi kan sige er :
Brug ikke rodalon - din kat kan dø !

Tak for din opbakning, håber andre katteejere ser alvoren i det ....

Missehilsner fra Dina
www.katteriandi.vestrupgaard.dk


Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f9cd191$0$54827$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> wrote in message
> news:3f9c33a0$0$29384$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Rodalon ætser !!
> > Det er absolut ikke godt at bruge Rodalon da der er noget i som ætser
(man
> > bruger det også på fodklinikker til at ætse gammel hud af fødderne) Tænk
> på
> > hvis din lille mis træder i det - hvad sker der så med de små poter ?
> > selvom man skylle godt, er det bedre at være på den sikre side og købe
den
> > fra Matas Derfor skal du heller ikke gøre rent i Rodalon hvis
uhældet
> er
> > ude - på gulvet f.eks.
> >
> > Dina
> > www.katteriandi.vestrupgaard.dk
> >
>
> Hej Dina
> Hvad der sker kan jeg godt fortælle dig, en virkelig historie.
> Katten slikker det af poterne og det vil derfor ætse indvendigt og katten
> dør en pinefuld død
>
> --
> Hilsen Denise
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228
>
>



Nina, Tender Tribes (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 24-10-03 20:49

>
> Den har jeg ikke hørt om før. Hvad er forskellen på den og Rodalon ?
>
> Mvh. www.tjekmig.dk
>
Jeg har aldrig brugt Rodalon. Matas middel virker lige som jeg vil have det,
og er ikke giftigt. Her i huset bliver det brugt til meget. Det koster 25
kroner for en flaske og er drøjt.
Det er faktisk rigtig effektivt til at tage pletter på gulvtæppet. Men
fortynd det lidt, ellers bliver der så rent at resten af tæppet kommer til
at ligne en stor plet


Hilsen Nina
www.tendertribes.dk



Nina, Tender Tribes (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 24-10-03 20:47


> wrote:
>
> > Ja, det glemte jeg lige Er det ikke Rodalon, du tænker på ?
>
> Jeg blander mig lige
> Jeg gætter på at Nina mener Matas egen "Desinfektionsmiddel med
> rengøringseffekt". Den bruger jeg i alt fald. Den lugter ikke af noget
> selv, den tager lugt, den gør rent og desinficerer. Lige det jeg har
> brug for
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Nemlig det virker og lugter af ingenting.
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste