/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Løbetid m.m
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-03 17:59


Prøver lige igen, i forlængelse af Rinnies indlæg: Usynlig løbetid.


"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
news:qcilpvkqbfnhqmfu3tlorqvpnhakin2kdj@4ax.com...


> >Selvfølgelig skal man være OBS på adfærden hos tæven.
> >Jeg har bare den teori, at løbetiden ( blødningen ) plejer, at komme ret
> >hurtigt efter, at man observerer en forandring, i tævens adfærd. Jeg kan
> >selvfølgelig tage fejl.
> >"Hvid" løbetid er nyt for mig. Kan tæven så blive drægtig, hvis den ikke
> >bløder ?
>
> Ja.

OK, tak for oplysningen

> I øvrigt kom de fleste af mine tæver i 1. løbetid med 6 mdr.
> En sågar med 5 mdr.! Netop dette gjorde, at jeg ikke kunne li' DKK's
> parringsregel om 2. løbetid. Så ville tæven kun være 1 år!!!

Kan løbetider forekomme oftere, end hvert ½ år ?
Buffys første løbetid sluttede, i slutningen af August, så kan hun vel ikke
være, på vej i løb igen eller ?
Hun er også begyndt, at forandre adfærd igen og Daffy virker meget ( mere)
interreseret i hende. Hun er dog lidt svær, at blive klog på, efter sin
hjernebetændelse. Tror i, at den kan have påvirket hendes løbetider /
hormoner ?

Hun fyldte et år i oktober. Må vi godt sterilisere hende allerede ? Hvordan
påvirker ( hvis det gør ) en sterilisering hende ? Hvor stort et indgreb er
det og hvor hurtigt, vil hun komme sig ?

Hvad gør i andre herinde, som har en hund, af hvert køn ? ( Til dem, der
ikke bruger dem til avl, selvfølgelig )
På forhånd tak for svar !


Mvh. www.tjekmig.dk



 
 
Stine Frandsen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Stine Frandsen


Dato : 29-10-03 18:32



> Kan løbetider forekomme oftere, end hvert ½ år ?


Ja. Og de kan også komme sjældnere. Min tæve har 8-9 mdr. imellem løbetid.
Man siger at GENNEMSNITLIGT kommer en tæve's løbetid hver 6. måned.


> Buffys første løbetid sluttede, i slutningen af August, så kan hun vel
ikke
> være, på vej i løb igen eller ?

Jo, det kan hun godt.


> Hun er også begyndt, at forandre adfærd igen og Daffy virker meget ( mere)
> interreseret i hende. Hun er dog lidt svær, at blive klog på, efter sin
> hjernebetændelse. Tror i, at den kan have påvirket hendes løbetider /
> hormoner ?

Det ville jeg tro, men spørg hellere din dyrlæge om det :))


>
> Hun fyldte et år i oktober. Må vi godt sterilisere hende allerede ?
Hvordan
> påvirker ( hvis det gør ) en sterilisering hende ? Hvor stort et indgreb
er
> det og hvor hurtigt, vil hun komme sig ?

Tidspunkt osv. for indgrebet ville jeg aftale med min dyrlæge, men jeg ville
foretrække 2 normale løbetider inden indgreb.
Tæven vil formentlig blive lidt mere rolig, have en større appetit og
lettere ved at tage på i vægt - ellers tror jeg ikke der er den store
forskel.

Kender ikke så meget til sterilisering af tæver, men kender lidt til fra
katte :))
Og der bliver hunkattene mere rolige, mere madglade, mindre dominante -
ivhertfald dem jeg har haft.

Nå ja,og så slipper I for at have frustrede hanhunde i området og at skulle
tage hensyn m.m. når tæven er løbsk.

>
> Hvad gør i andre herinde, som har en hund, af hvert køn ? ( Til dem, der
> ikke bruger dem til avl, selvfølgelig )

Holder dem strengt adskilt. Skiftevis i huset og i løbegård. Stoler ikke på
lukkede døre - kun hvis de også er låste.

Stine




Ukendt (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-10-03 19:15


"Stine Frandsen" <xsantippe@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9ff98a$0$27366$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja. Og de kan også komme sjældnere. Min tæve har 8-9 mdr. imellem løbetid.
> Man siger at GENNEMSNITLIGT kommer en tæve's løbetid hver 6. måned.

OK, tak. Jeg vidste godt, at de kunne forekomme sjældnere. Vi havde engang
en tæve, som kun gik i løb 1 gang om året.


> Jo, det kan hun godt.


OK, det troede jeg så ikke, at de kunne, men vi må jo holde godt øje.

> > Hun er også begyndt, at forandre adfærd igen og Daffy virker meget (
mere)
> > interreseret i hende. Hun er dog lidt svær, at blive klog på, efter sin
> > hjernebetændelse. Tror i, at den kan have påvirket hendes løbetider /
> > hormoner ?
>
> Det ville jeg tro, men spørg hellere din dyrlæge om det :))

Jeps, det vil jeg så gøre.


> Tidspunkt osv. for indgrebet ville jeg aftale med min dyrlæge, men jeg
ville
> foretrække 2 normale løbetider inden indgreb.

OK. Jeg spørg lige dyrlægen, når vi skal derned i næste måned. Hvorfor vil
du gerne vente, til tæven har haft 2 løbetider ?

> Tæven vil formentlig blive lidt mere rolig, have en større appetit og
> lettere ved at tage på i vægt - ellers tror jeg ikke der er den store
> forskel.

Hun har allerede fået meget mere appetit og taget på, efter sin sygdom. Hun
er ikke fed endnu, men i meget god stand, så hun skal helst ikke vokse mere.


> Kender ikke så meget til sterilisering af tæver, men kender lidt til fra
> katte :))
> Og der bliver hunkattene mere rolige, mere madglade, mindre dominante -
> ivhertfald dem jeg har haft.

Vores tidligere hankat, blev også enormt legesyg efter, at han blev
kasteret.


> Holder dem strengt adskilt. Skiftevis i huset og i løbegård. Stoler ikke

> lukkede døre - kun hvis de også er låste.

OK, det er dog lidt svært, at holde dem adskilt, da vores hus ikke er så
stort og vi ingen løbegård har. Vi har dog en indhegnet have og Buffy hygger
sig fint derude, men det gør Daffy til gengæld ikke. Han vil gerne være inde
og hygge sig, hvis han da ikke lige skal ud og gå tur.

Tusind tak for dit svar !

Mvh. www.tjekmig.dk



Stine Frandsen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Stine Frandsen


Dato : 29-10-03 19:23


> OK. Jeg spørg lige dyrlægen, når vi skal derned i næste måned. Hvorfor vil
> du gerne vente, til tæven har haft 2 løbetider ?


For at være sikker på at hun fungerer normalt hormonmæssigt, men også af
hensyn til hendes udvikling. Tæver udvikler sig meget i den alder hvor de
har de første løbetider, der er den fysiske modningsfase og den psykiske
fase. Jeg ville lade hende blive lidt mere "voksen". Både fysisk og psykisk.

Stine



Ukendt (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-10-03 19:30


"Stine Frandsen" <xsantippe@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa00569$0$27452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > OK. Jeg spørg lige dyrlægen, når vi skal derned i næste måned. Hvorfor
vil
> > du gerne vente, til tæven har haft 2 løbetider ?
>
>
> For at være sikker på at hun fungerer normalt hormonmæssigt, men også af
> hensyn til hendes udvikling. Tæver udvikler sig meget i den alder hvor de
> har de første løbetider, der er den fysiske modningsfase og den psykiske
> fase. Jeg ville lade hende blive lidt mere "voksen". Både fysisk og
psykisk.
>

OK, det er jo et godt argument.
Er der forskel i udviklingen på tæver og hanhunde ? Det jeg mener er: Er
hannerne hurtigere udviklet ( voksne )?

Mvh. www.tjekmig.dk



J. Jensen (08-11-2003)
Kommentar
Fra : J. Jensen


Dato : 08-11-03 09:02

Der er noget der hedder indbildt graviditet.
Efter 2 måneder er det fødetid , og det kan forveksles med en ny løbetid,
men det varer kun få dage.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste