powerbook mhz 667 vs ibook 900Mhz 12"
Fra : Jens Sørensen

Dato : 30-10-03 23:13

Jeg har valget mellem disse to macs. PB har 512 mb ram hvor IB har 640 -
hvilken er bedst?
det skal siges at pb'en er fra juni måned sidste år hvor ibook en fra
oktober måned.
Jeg skal bruge dem til word, final cut og photshop.
tak for hjælpen

Fra : Peter Perlsø

Dato : 30-10-03 23:29

Jens Sørensen wrote:

> [...]
> oktober måned.
> Jeg skal bruge dem til word, final cut og photshop.

For de fleste gængse opgaver vil jeg siger at iBook'en vil lægge sig i
spidsen.

I dataintensive opgaver, såsom billedbehandling (Photoshop,
Illustrator), lyd (MP3 afpsilning og komprimering), video (Final Cut Pro
og DIVX film), vil PowerBooken med sin G4'er og MaxBus systembus kunne
have en fordel.

Dette forudsætter selvfølgelig at det ikke er en iBook G4 fra oktober i
år. hvis det er, skal du gå efter iBook'en.

--

- Peter Perls¿ - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

"If you have been voting for politicians who promise to give you goodies
at someone else's expense, then you have no right to complain when they
take your money and give it to someone else, including themselves."

-- Thomas Sowell (1992)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-10-03 11:11

Jens Sørensen wrote:
> [...]
> oktober måned.
> Jeg skal bruge dem til word, final cut og photshop.

PB'en kan køre med seperat billede på en ekstern skærm. Det kan ibooken
formentlig ikke. Er det vigtigt for dig i Photoshop?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-10-03 13:53

Jens Sørensen <kensen@yahoo.dk> wrote:

> det skal siges at pb'en er fra juni måned sidste år

Hvilken powerbook er der tale om?

http://www.everymac.com/systems/apple/powerbook_g4/stats/powerbook_g4_66
7.html

eller

http://www.everymac.com/systems/apple/powerbook_g4/stats/powerbook_g4_66
7_dvi.html

Den sidste har bl.a. en noget bedre skærm end den 1. gen. 667MHz og
iBooken.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |