Pref.panes,Panther,ichat,m.m.
Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-10-03 20:12

Hej I gæve gutter og gutinder! ;-D

Jeg har en masse spørgsmål, I skal jo ikke kede Jer! )
(Bare rolig, jeg tager det lidt af gangen)

Jeg har instal. liteswitch, men har nu set at Panther har samme funktion
her: http://www.info.apple.com/dkda/panther/tipoftheweek.html

Jeg formoder at det er bedst at slette LiteSwitch, men hvordan gør jeg
det, når det ligger i systeminstillinger?
Der er også en del "liteswitch" i både preferencer og pref.panes.

Hvad er plist?

Hvor er det nu at disse taster er: Command-Shift-Tab?

Har efter gnidningsløs install. af Panther, det problem at bl.a. Safari
og ichat melder at de er opdateret og om jeg vil skifte emner i
nøglering, og dette gælder alle emner??
Hvad sker der hvis jeg trykker: Skift?

Efter Panter install. har jeg I ichat oplevet at jeg 2 gange ville
trække personv i buddylist, men fik begge gange fejlmelding:
AIM Kan ikke lade sig gøre....... feedbag-fejl 17?

Nogen, der ved hvad det betyder?

Nok for nu, jeg vender frygteligt tilbage! )
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Michael Holm

Dato : 28-10-03 22:42

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
> det, når det ligger i systeminstillinger?
> Der er også en del "liteswitch" i både preferencer og pref.panes.

Den i pref.panes skal du smide ud.

Men du behøver ikke slette Liteswitch, jeg har beholdt den på min imac..
men afprøver apples indbyggede på PB..

> Hvad er plist?

Programmets indstillingsfil, der sker ikke noget ved at du ikke sletter
den..

> Hvor er det nu at disse taster er: Command-Shift-Tab?

du gasser ikke ? command = æble-tasten
shift = gør bogstaver store
Tab = ... Tab

Med LiteSwichts kan du grafisk se når du trykker på "h" (for hide)
eller "q" (for quit) det gør man ikke i Apples egen.. Du kan force
quite fra LiteSwitch (tryk "ff" altså 2x "f")

Hvis du vil gå baglæns i program-orden skal du bruge 3 knapper (æble
shift tab) mens du i Liteswitch kan nøjes med 2 (æble shift)

> Har efter gnidningsløs install. af Panther, det problem at bl.a. Safari
> og ichat melder at de er opdateret og om jeg vil skifte emner i
> nøglering, og dette gælder alle emner??
> Hvad sker der hvis jeg trykker: Skift?

Du trykker bar skift, så funker det (ved ikke helt hvad der sker, men
det funker :)

> Efter Panter install. har jeg I ichat oplevet at jeg 2 gange ville
> trække personv i buddylist, men fik begge gange fejlmelding:
> AIM Kan ikke lade sig gøre....... feedbag-fejl 17?
>
> Nogen, der ved hvad det betyder?

ikke mig... men du kunne prøve at smide ichats plist fil i
skraldespanden og prøve igen...

> Nok for nu, jeg vender frygteligt tilbage! )

Vi har vist en Arnold fan :)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-10-03 02:28

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du vil gå baglæns i program-orden skal du bruge 3 knapper (æble
> shift tab) mens du i Liteswitch kan nøjes med 2 (æble shift)

Prøv Æble+Tab og brug så piletasterne.
Meget nemmere, I think

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 29-10-03 12:06

> Prøv Æble+Tab og brug så piletasterne.
> Meget nemmere, I think
>
> /Preben

ok -men det er stadig en tast for meget + hele to hænder skal være
aktive, I think

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-11-03 18:37

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> ok -men det er stadig en tast for meget + hele to hænder skal være
> aktive, I think

Du kunne jo også prøve æble+tab +tab +tab +tab +h & +q, for lige at
checke mulighederne.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Holm

Dato : 02-11-03 20:16

> Du kunne jo også prøve æble+tab +tab +tab +tab +h & +q, for lige at
> checke mulighederne.

der har vi jo ligesom været, har du ikke læst det ovenover

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-11-03 20:44

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> der har vi jo ligesom været, har du ikke læst det ovenover

Jeg blev bare lidt forvirret over det med piletasterne. :)
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Holm

Dato : 02-11-03 20:53

> Jeg blev bare lidt forvirret over det med piletasterne. :)

alt forladt :) men noget andet smart er at man kan bruge musen til at
vælge med ( æble tab - slip tab og vælg med musen )

Fra : Jesper

Dato : 02-11-03 21:22

> [...]

> AIM Kan ikke lade sig gøre....... feedbag-fejl 17?
>
> Nogen, der ved hvad det betyder?
>
> Nok for nu, jeg vender frygteligt tilbage! )

Nu har Panther ikke helt de samme funktioner som LiteSwitch, så selv om
jeg kører Panther holder jeg fast i LiteSwitch

Command = Æble
Shift = Skift(den tast du skriver store bogstaver med)
Tab = Tabulator( den har symbolet ->|)

Du skal opdatere din nøglering til Panther, andet er der ikke i det.

feedbag fejl 17 ? Det må være en muleposefejl
global village idiots. - Paul Ginsparg.