Hjælp ønskes! Ram til pb
Fra : Peter Ursin

Dato : 27-10-03 21:49

Hej,
Jeg vil gerne bestille en 513mb ram klods til min powerbook 1ghz,15"
model (ikke nye alu model).
Jeg er imidlertid i tvivl om hvad jeg skal bestille. Jeg tror jeg har
indsnævret det til :

RAM 512 MB PC 133 iBook
RAM 512 MB SDRAM PC-133 für Power Book G4 Titanium (550/667)für beide
Sockel geeignet, iBook (nur oberer Sockel), Art.no. 48465, EUR 99,00

eller

RAM 512MB für PowerBook 17 Zoll DDR266
Arbeitsspeicher 512MB DDR266 für alle Mobilcomputer mit 333MHz
Frontsidebus (FSB) geeignet, Art.no. 59106, EUR 139,00

Umiddelbart ville jeg vælge den første til ¤99 men jeg spurgte
www.novodrom.de da jeg ikke ville risikere at bestille noget forkert.
Jeg fik da svar om at jeg skulle vælge art.no 59106.
Jeg kan dog ikke rigtig se hvorfor når jeg kigger på powerbook'en specs?
Det er alligevel en forskel på ¤40 samt bøvlet hvis det er forkert type.

Hjælp ønskes. På forhånd tak.

mvh
Peter Ursin

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-03 23:27

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Jeg kan dog ikke rigtig se hvorfor når jeg kigger på powerbook'en specs?
> Det er alligevel en forskel på ¤40 samt bøvlet hvis det er forkert type.

Jeg ville også vælge den første. Der står jo højt og tydeligt, at den er
til din PowerBook, der i øvrigt er den samme som min. Det er kun
alu-bøgerne, der har DDR-RAM. Hvorfor køber du den ikke bare hos Apple
Store? Så er du sikker på at få den rette. En 512 MB blok koster kun kr.
2.000,- der.
Nu sidder jeg og søger lidt på nettet og finder referencer til
TiBooks på 1 GHz, der bruger DDR-RAM. Det kan da ikke passe? Jeg åbner
lige tastaturet på min... Der står altså PC133S på min RAM-klods.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 28-10-03 08:54

Nu har jeg bestilt en klods PC133, så håber jeg den passer

mvh
Peter

Fra : Peter Perlsø

Dato : 28-10-03 10:35

Peter Ursin wrote:
> Nu har jeg bestilt en klods PC133, så håber jeg den passer
>
> mvh
> Peter

Hvis ikke, skal du bruge hammer og mejsel.

--
vh, Peter Perlsø - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

Deperdit Numerus.

Fra : Peter Ursin

Dato : 28-10-03 10:46

"Peter Perlsø" <sutmin@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke, skal du bruge hammer og mejsel.
>
> --
Forhåbentlig bliver det ikke nødvendigt.....

Peter