Panther og Classic
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-10-03 23:25

Vil Panther medføre problemer for os, der stadig er nødt til at køre en
del programmer i Classic?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-10-03 07:26

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Vil Panther medføre problemer for os, der stadig er nødt til at køre en
> del programmer i Classic?

Også et vigtigt spørgsmål for mig.

Jeg har været lidt rundt i Apple's discussions groups, og det ser ud til
at det største "problem" er at man skal installere OS9.2 igen, hvis man
kører Panther installationen som "archive and install". Mens jeg vil tro
at hvis man "bare opgraderer", altså uden at slette alt i det gamle
system, ja så vil OS9 systemmappen stadig være der og fungere.
Altså: Classic understøttes af Panther, men Panther installerer ikke
automatisk OS9.

Se fx. her:
http://discussions.info.apple.com/WebX?14@71.pzfoaRRcjax.12@.599b4000/0

Hvor én skriver:
"I did an upgrade install and everything associated with Classic works
just fine."

v.h
Martin

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-10-03 18:53

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvor én skriver:
> "I did an upgrade install and everything associated with Classic works

Jeg har prøvet begge dele og der er ingen forskel mellem de to måder.
Umiddelbart glider det rent igennem. Der er tilmed kommet en menu ved
siden af uret og flaget, der giver direkte adgang til start og stop samt
din gamle æblemenu.

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-10-03 18:59

Tilføjelse:

Det ser ud som om at Classic'en forstyrrer nogle ting. Ihvertfald får
både Explorer og Safari "Spinning wheels for ever" på når Classic'en
kører i baggrunden.

Det er ej godt!

Stig

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-10-03 20:00

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Der er tilmed kommet en menu ved
> siden af uret og flaget, der giver direkte adgang til start og stop samt
> din gamle æblemenu.

Den menu kan jeg ikke se. Du mener en menu der er aktiv når man kører i
Panther, en menu der kan starte og stoppe Classic?
Jeg har fra højre i Panther:
Ur - batteri - "flag" med tegnpalet og "åbn international" -
højttalerstyrke - internetforbindelse.

I øvrigt kører min Safari fint, selv om Classic kører i baggrunden. Har
ikke prøvet IE endnu.

v.h
martinP

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-10-03 20:56

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Den menu kan jeg ikke se.

Jo, nu kan jeg. Fik åbnet classic i systemindstillingerne ...

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-10-03 23:24

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jo, nu kan jeg. Fik åbnet classic i systemindstillingerne ...

For 24 timer siden spurgte jeg:

"Vil Panther medføre problemer for os, der stadig er nødt til at køre en
del programmer i Classic?"

Nogle svar tyder på, at det giver forskellige problemer, andre at det
bliver sjovere at køre Classic. Så jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu.
Det vil koste adskillige tusinde kroner, før jeg har fået alle mine
programmer opgraderet til MacOS X:

PageMaker, Office, Indesign, Illustrator, Photoshop, Finale, Cubase,
FileMaker - for bare at nævne de vigtigste.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-10-03 00:35

> [...]

> PageMaker, Office, Indesign, Illustrator, Photoshop, Finale, Cubase,
> FileMaker - for bare at nævne de vigtigste.

Det er da sikkert også fornuftigt at vente. Og selv om "Pantheren" er
sød og sjov og flot, og lidt hurtigere er det jo en opgradering og ikke
noget teknologisk tigerspring

Jeg lavede en opgradering af den type hvor man bare "skriver oven i".
Altså IKKE noget med "arkiver og installer" eller "clean install".

Min lille erfaring nu, efter nogle timers leg med panteren, er at
Classic kører som før, og jeg har testet det med programmerne PageMaker
6.5, MacWrite Pro 1.0, og MacLink Plus 12.0.
Og så er den da meget smart, den lille Classicmenu som Stig fandt ...

v.h
Martin

Fra : Jesper

Dato : 27-10-03 23:15

> [...]

> Umiddelbart glider det rent igennem. Der er tilmed kommet en menu ved
> siden af uret og flaget, der giver direkte adgang til start og stop samt

Det kræver man sætter hav ud for "Show Clasic status in menu bar"
i Systemiundstillingen Classic.
global village idiots. - Paul Ginsparg.