Ipod med anden mac?
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 25-10-03 17:00

Hejsa,

Er ved at sælge min mac, men hvad sker der når jeg kobler min ipod på en ny
mac? Virker det eller er der noget sikkerheds halløj jeg skal have slået fra
først? Takker...

Regards
Anna

--
Due to large volumes of spam mail the e-mail address used is non-existent.
For mail details please visit my web site or get in touch via chat:

AOL / ICQ / iChat: annabassand (AIM)
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-10-03 23:40

Anna M. Andersen <aandersenpilaf@mail.dk> wrote:

> [...]
> Due to large volumes of spam mail the e-mail address used is non-existent.
> For mail details please visit my web site or get in touch via chat:

Hej Anna

Som jeg har forstået det,sker der det, at når man "kobler" til itunes og
skal opdatere, så slettes alle de numre der ikke mere er på itunes
(f.eks. ved brug af nu mac, med tom itunes) , på ipod, og det er jo
herre træls! Prøver at finde vej udenom, jeg vil ikke fylde computer med
musik, der fylder en bondegård!. Man kan vist opdatere manuelt , så
problemet undgåes, eller som jeg blev forslået, at føre itunes bibl. til
eks. mappe på ex.HD, men mener også at have læst at der er grænser for
hvor "langt" man kan flytte itunes lib?

M.h.t. PB vs. ibook: Har selv købt en alu- PB "12", superdrive, og nyder
den i fulde drag, det er kræs!

Hvis du bruger computeren meget, ville jeg i din situation købe PB. Men
jeg er jo novice, så lyt hellere til de kloge drenge!
--
Venlig hilsner
og grumme god hygge

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 26-10-03 09:24

On 25/10/03 23:40, in article 1g3etrz.1qmg82s1h9s0sgN%maillone@netscape.net,
"Lone Schmidt" <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Hvis du bruger computeren meget, ville jeg i din situation købe PB. Men
> jeg er jo novice, så lyt hellere til de kloge drenge!

Hej Lone

Tak for rådene. Mht. Harddisk plads og Ipod så kører jeg manuel updates og
jeg bruger også ipoden som firewire disk. Det kører rigig godt. Jeg er bare
spændt på om jeg kan se dataene hvis jeg kobler poden på en anden mac? Jeg
mener der var noget med kopibeskyttelse som sikrer at det er umuligt... Er
der nogen der har prøvet at bruge deres ipod med en anden maskine?

Er selv noget fristet af 12" PB, men jeg ved stadig ikke helt hvad jeg skal
købe... Skal lige have undersøgt priserne lidt mere + opgraderingspriser

Regards
Anna

Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-03 08:54

Anna M. Andersen <aandersenpilaf@mail.dk> wrote:

Det gør den ikke, den "nye" computer fortæller at iPod'en er
"tilknyttet" en anden computer og noget med hvordan man vil bruge den
her.. så skal man vælge "manuel" - ellers sker det du frygter Lone

Netop !

> [...]
> mener der var noget med kopibeskyttelse som sikrer at det er umuligt... Er
> der nogen der har prøvet at bruge deres ipod med en anden maskine?

Det funker fint at føre data frem og tilbage...

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 27-10-03 07:15

On 26/10/03 8:53, in article
1g3fkfv.ftx3kxumovxmN%michael.holm@anthro.ku.dk, "Michael Holm"
<michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> Netop !

> Det funker fint at føre data frem og tilbage...

Lige et spm mere - kan man få den nye mac til at tage "ownership" over en
ipod som har været anvendt med en anden mac? Det er vel nødvendigt for at
kunne opdatere styresystemet på ipoden fra tid til anden?

Regards
Anna

Fra : Michael Holm

Dato : 27-10-03 09:49

> [...]

> ipod som har været anvendt med en anden mac? Det er vel nødvendigt for at
> kunne opdatere styresystemet på ipoden fra tid til anden?

såvidt jeg har kunne gennemskue er ipod'en ligeglad med hvilken mac den
får opdaterer styresystemet på.

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 27-10-03 14:27

> såvidt jeg har kunne gennemskue er ipod'en ligeglad med hvilken mac den
> får opdaterer styresystemet på.

Takker Michael... Det finder jeg nok ud af Jeg håber da i hvert fald at
det er tilfældet

Regards
Anna