"Hej med dig jeg hedder Kaj..." [iTunes]
Fra : Michael Petersen

Dato : 23-10-03 19:19

Gode forslag modtages:

Min søn (på tre et halvt) har en masse musik liggende i husets iTunes og det
betyder jo at man indimellem oplever at musikken drøner derudaf og shufler
rundt imellem en masse (voksen)musik og pludselig lyder det:

"Hej med dig - jeg hedder Kaj..." eller endnu bedre: "Nu skal du høre
historien om Findus og Peddersen på rævejagt..."

Så tænkte jeg først at vi bare kunne fjerne 'fluebenet' ud fra hans musik,
men det er jo også træls, fandt vi hurtigt ud af, når han så skal høre en cd
- så skal man jo sidde og krydse af igen hvis han vil høre flere sange eller
historier efter hinanden. Godt så, næste idé var at lave en playlist med al
hans musik, men når man inaktiverer i biblioteket fjerner man samtidig
markeringen i playlisten! Jeg troede jo man kunne have alle numre markeret
(med flueben) i playlisten og så undlade det i biblioteket.

Jeg er løbet lidt tør for ideer, så hvis nogen vil bidrage...

Som I sikkert har fattet handler det bare om at jeg vil kunne vælge bestemte
numre fra når iTunes shufler i hele biblioteket og omvendt skal det ikke
være nødvendigt at sidde og krydse alle disse numre af igen når man så vil
høre dem.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Jonas Voss

Dato : 23-10-03 19:55

In dk.edb.mac, Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> være nødvendigt at sidde og krydse alle disse numre af igen når man så vil

Du kunne lave en smartlist der kun spiller de genrer du gerne vil høre?

"When I eat a biscuit," said Arthur, "it stays eaten."

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 23-10-03 20:02

> [...]

> være nødvendigt at sidde og krydse alle disse numre af igen når man så vil

Tror, du skal prøve mere med playlister - i version 4 er de jo 'smarte'
- derfor kunne du fx. sætte kategori = børnemusik på alle hans numre, og
så lave en dynamisk playlist, der fanger alle disse; samt endnu en, der
fange alt PÅNÆR børnemusik.
Håber det virker...
Jens

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-10-03 21:57

> [...]
> - derfor kunne du fx. sætte kategori = børnemusik på alle hans numre, og
> så lave en dynamisk playlist, der fanger alle disse; samt endnu en, der

Tak for idéen begge to. Det havde jeg ikke tænkt på, men det er da lige
sådan det skal være.

Mvh, Michael