java email klient
Fra : mr

Dato : 21-10-03 20:34

Hej

Jeg arbejder på at lave en simpel email client, i java. Evt. kun
tekst-mails.

Jeg forestiller mig, at klienten skal bruge SMTP og POP3, som
protokoller.

Men jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal få begyndt.

Jeg vil benytte Jbuilder 7, til OSX.

Jeg har et eksempel på, hvordan man implementerer TCP, sockets osv.

Har Java klasser, som implementerer SMTP og POP3, eller skal man selv
lave det hele fra bunden?

Er der nogen der har erfaring med noget sådant, og evt. kan komme med
et par gode råd?

Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde eksempler på en sådan
(simpel) kode?

Mvh.
Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-03 21:43

On 2003-10-21,
mr <marrfls@yahoo.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har et eksempel på, hvordan man implementerer TCP, sockets osv.
>
> Har Java klasser, som implementerer SMTP og POP3, eller skal man selv

Du kan downloade JavaMail fra Sun. Har næsten en komplet klient :)
http://java.sun.com/products/javamail/

Support for SMTP, IMAP og POP3. Multipart support.

Der er ikke nogen gratis S/MIME hvis du onsker det.
Men det burde kunne implementeres ud fra Cryptix API'et
som findes her (og som har OpenPGP support)

http://www.cryptix.org/

> Er der nogen der har erfaring med noget sådant, og evt. kan komme med
> et par gode råd?
>
> Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde eksempler på en sådan
> (simpel) kode?

Den simple kode er meget simpel. Downloaf RFC'erne for SMTP og POP3.

SMTP er super triviel.

telnet til port 25 på mailserveren
HELO world.or.whatever
MAIL FROM: abuse@localhost
RCPT TO: IAmASpammer@whitehouse.gov
DATA
Subject: hej
To: liste af synlige modtagere
andre headers:

.. <- Punktum på en tom linie
QUIT

Du bor dog lige checke responskoder.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-03 22:19

Du kan også downloade en her:
http://www.icemail.org/

Java mail klient med support for at vise PDF etc.

Fra : mr

Dato : 22-10-03 09:25

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message news:<slrnbpb8mr.56l.pope@mail.home.terminal.dk>...
> Du kan også downloade en her:
> http://www.icemail.org/
>
> Java mail klient med support for at vise PDF etc.

Mange tak (begge). Jeg prøver at se, om der er noget jeg kan bruge.