data af MIME-typen "image/x.djvu
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-10-03 19:25

På Safari til www.illustrerettidende.dk får jeg vide, at jeg mangler en
plugin til data af MIME-typen "image/x.djvu.

Ganske vist kan man også åbne materialet som pdf. men alligevel. Hvad
gør man med den melding?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-10-03 20:27

On 2003-10-18,
Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> plugin til data af MIME-typen "image/x.djvu.
>
> Ganske vist kan man også åbne materialet som pdf. men alligevel. Hvad

Går til google. Soger på image/x.djvu
Her finder man så vej til www.djvuzone.org
Her er download af en plugin til Mac.

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-10-03 22:08

> [...]

> plugin til data af MIME-typen "image/x.djvu.
>
> Ganske vist kan man også åbne materialet som pdf. men alligevel. Hvad

De har en på siden til download, hvis du kigger nærmere efter.

--
Illustreret Tidende
http://blog.blangstrup.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-10-03 09:23

Ups ja. Nu har jeg så installeret DjVu. Noget tyder i første omgang på,
at Safari har et konfliktfyldt til DjVu. Da jeg åbnede
preferences-vinduet efter genstart af Safari, var der ingen reaktioner
på museklik og tastetryk. Jeg måtte afbryde Safari fra æblemenuen. Ved
flere fornyede genåbninger af Safari stopper programmet "uventet", når
jeg klikker på et link.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-10-03 12:20

> [...]

> på museklik og tastetryk. Jeg måtte afbryde Safari fra æblemenuen. Ved
> flere fornyede genåbninger af Safari stopper programmet "uventet", når

Jeg kender jo Illustreret Tidende så det er nemmere at bruge den PDF
plugin til Safari, som er på MacUpdate.
Kan ikke lige huske hvad den hedder.
--
Illustreret Tidende
http://blog.blangstrup.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-10-03 13:28

Jeg klarr mig også fint med PDF. Men man er vel altid så nysgerrig, at
ethvert opdukkende problem må tages op. Det er vel det, der holder
nærværende gruppe i live.

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-10-03 16:38

> [...]

> Jeg klarr mig også fint med PDF. Men man er vel altid så nysgerrig, at
> ethvert opdukkende problem må tages op. Det er vel det, der holder

Ja, okay - hvorfor bundskriver du ikke, det er default her i gruppen?
Jeg har også prøvet Illustreret Tidendes plugin, og den skråkker Safari
op. Jeg bliver også nødt til at rewrappe din tekst. (MacSOUP er
meget striks!)

--
Illustreret Tidende
http://blog.blangstrup.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-10-03 17:22

> [...]
> Jeg har også prøvet Illustreret Tidendes plugin, og den skråkker Safari
> op. Jeg bliver også nødt til at rewrappe din tekst. (MacSOUP er

Det er nok, fordi cursoren blinker foroven. Jeg kan godt se, at det er
forkert. jeg ved ikke, hvorfor du må rewrappe. Jeg skriver bare.
Er det så Illustrerettidende.dk eller DjVu, der er tosset?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-10-03 17:28

> [...]

> forkert. jeg ved ikke, hvorfor du må rewrappe. Jeg skriver bare.
> Er det så Illustrerettidende.dk eller DjVu, der er tosset?

Tror det er Safari der har en 'issue' med javascript af forskellig art.

--
Illustreret Tidende
http://blog.blangstrup.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-10-03 18:16

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er nok, fordi cursoren blinker foroven. Jeg kan godt se, at det er
> forkert. jeg ved ikke, hvorfor du må rewrappe. Jeg skriver bare.

Hvis du ikke har ændret på linielængden i MacSOUP, burde den være i
orden. Min står på 72 tegn, og det er vist standard. Men når der er
blevet svaret på et svar til et svar til et svar etc., som her i tråden,
kommer der efterhånden temmelig mange pilespidser foran. Det kan gøre
linierne så lange, at man bliver nødt til at rewrappe dem manuelt. Mon
ikke det er det, der er sket her?
--
Henrik Münster
Esbjerg