Canon Powershot G3 vs. iPhoto2?
Fra : Kristoffer Thomas Ha~

Dato : 15-10-03 20:52

Hey Folks,

igen er det blevet den tid, hvor det hele er gået i baglås.

På min Powerbook 550, OS 10.2 med iPhoto 2 og Canon's eget software spiller
det hele fint, tak. Hurra..

På min eMac, OS 10.2 med iPhoto 2 og Canon's eget software er det hele i
koks. Man kan dog sagtens bruge Canon's soft, men iPhoto er helt til
hundene, det kan ikke kommunikere med kameraet. I Apples dokumentation på
nettet går kompabilitets-skalaen da også kun til PS-G2'eren, men alligevel..
Det virker jo på min powerbook.....

Nogen der kender til problemet, og fremfor alt løsningen?

pf. tak

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-03 09:16

Kristoffer Thomas Hartwig <kristoffer@hartwig.dk> wrote:

> [...]
> alligevel.. Det virker jo på min powerbook.....
>
> Nogen der kender til problemet, og fremfor alt løsningen?

Jeg har en PowerBook 1 GHz og et Canon S45. Det fungerer fint. Men jeg
bruger kun iPhoto og har aldrig installeret noget af Canons software.
Hvorfor har du det? Og hvad er problemet egentlig? Din computer kan
åbenbart godt "se" kameraet, hvis du kan bruge Canons software. Men
iPhoto kan altså ikke "se" kameraet?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kristoffer Thomas Ha~

Dato : 23-10-03 07:40

On 17/10/03 10:16, in article 1g2yxl9.14p2zbp7sxzfzN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> Hvorfor har du det? Og hvad er problemet egentlig? Din computer kan
> åbenbart godt "se" kameraet, hvis du kan bruge Canons software. Men

Iphoto, ImageCapture, iView kan ikke få kontakt med kameraet, men Canon's
eget software kan godt. Det virker dybt ulogisk, da jeg har samme setup på
min TiBook, hvor det hele spiller.

Kunne det være noget med eMac?

Håber der er nogen der har en anelse.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-10-03 22:17

> [...]

> eget software kan godt. Det virker dybt ulogisk, da jeg har samme setup på

Overhovedet ikke. USB-kabel og stik må jo virke, når de andre programmer
godt kan se kameraet. Og en eMac skulle på ingen måde være anderledes
rent USB-mæssigt. Jeg kan kun forestille mig, at de andre programmer på
en eller anden måde blokerer for iPhoto. Når du sætter kameraet i
stikket, hvad sker der så? Hos mig åbner iPhoto og gør klar til at hente
billeder. Jeg kan ikke se, at man kan kalde kameraet fra iPhoto eller
ændre, om iPhoto skal være standardprogram til billeder. Det er vel ikke
et af Canons programmer, der er indstillet til at være standardprogram,
så iPhoto ikke kan "komme til"?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-10-03 09:45

> [...]
> ændre, om iPhoto skal være standardprogram til billeder. Det er vel ikke
> et af Canons programmer, der er indstillet til at være standardprogram,

Lige en løs tanke: Har du kontroleret programmet "Billedoverførsel" ?
Der er her du, under indstillinger, bestemmer hvilket program der skal
tale med kameraet.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jonas Voss

Dato : 23-10-03 23:09

In dk.edb.mac, Kristoffer Thomas Hartwig <kristoffer@hartwig.dk> wrote:

> [...]
> det hele fint, tak. Hurra..

> På min eMac, OS 10.2 med iPhoto 2 og Canon's eget software er det hele i

Og det er helt ens versioner af OS X du har på begge maskiner, altså
10.2, og ikke to forskellige versioner, f.eks. 10.2.3 eller 10.2.6?

   It's just a job. Grass grows, birds fly,
   waves pound the sand. I beat people up. - Muhammed Ali, 1977.