Audio/filmklip afspilning :-(
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-10-03 19:33

Ja det er sørme irreterende at man gang på gang, skal have problemer med
at se filmklip og audio klip på dr.dk.
Men det er sikkert også irreterende for dr.dk at man vælger at bruge
Mac, men det er efter min mening en folkeret. Tænk blot på at når vi
bliver gl. og skal på plejehjem så skal vi sikkert tvinges til at bruge PC.
"ja ja hr Madsen, det kan godt være, men her på solgaarden bruger vi
altså PC" spøg til side...

På dr.dk er der en side med danske forfattere. Der er også en masse lyd
og filmklip men de kan som sædvanlig ikke afspilles .... er der nogen
som kan hoste op med en løsning på problemet ???

Forfattere http://www.dril.dk/tema/dig/index.asp
Eksempel på klip http://www.dril.dk/tema/dig/dan_turell/index.asp

Det er altså ikke nemt at være switcher ......
--
Skiller Soupen ??
Prøv Thunderbird http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/ Naar en

See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-03 21:16

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> og filmklip men de kan som sædvanlig ikke afspilles .... er der nogen
> som kan hoste op med en løsning på problemet ???

Ikke en løsning - men jeg har da sendt dem flg i en mail:

--and don't forget to boogie

Fra : Lone Schmidt

Dato : 16-10-03 15:13

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]

Godt gået, Marin, det får de sgu´svært ved at argumentere imod!!!!
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 16-10-03 21:27

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:
> Godt gået, Marin, det får de sgu´svært ved at argumentere imod!!!!
Ja, bliv ved med den slags!

For today, we celebrate the first glorious anniversary of the
Information
Purification Directives. We have created, for the first time in all
history, a garden of pure ideology. Where each worker may bloom secure
from the pests of contradictory and confusing truths. Our Unification of
Thought is more powerful a weapon than any fleet or army on earth. We
are
one people. With one will. One resolve. One cause. Our enemies shall
talk
themselves to death. And we will bury them with their own confusion. We
shall prevail!

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-10-03 08:05

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [...]
> talk
> themselves to death. And we will bury them with their own confusion. We

Skal vi gætte hvorfra det stammer?

-- og uha da for en smøre - håber ikke jeg skal føle mig ramt )

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 17-10-03 10:29

> [...]

> Skal vi gætte hvorfra det stammer?
>
> -- og uha da for en smøre - håber ikke jeg skal føle mig ramt )

Det er de ord, den tale der siges i Apples reklamefilm fra 1984,
omhandlende indtroduktionen af den første Machintosh.

Det er en "Big Brother", der på et kæmpelærred siger ordene til en masse
"lemminger"(stereotyper) lige inden en kvinde kaster en kæmpemuggert
gennem lærredet, hvorefter reklamen slutter med ordene: On january 24.
you will see why 1984 won´t be like 1984.......frit efter huskeren

Det hele refererende til Orwells roman af samme navn og spillende på den
innovative individualisme, repræsenteret af Mac´en kontra konformiteten,
repræsenteret ved Orwells spådom.

Hej fra Morten))
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-10-03 12:22

> [...]
>
> Det hele refererende til Orwells roman af samme navn og spillende på den
> innovative individualisme, repræsenteret af Mac´en kontra konformiteten,

Ja hej Morten!

Den reklamefilm har jeg set, men ikke de små klip om Dan Turell .
Der er tilsyneladende en Big Brother som stadig, prøver at holde os på
"rette vej" ..... tænk at man stadig er nødt til at have en PC for at
kunne få glæde af disse ting på nettet...

Fra : Morten Lind

Dato : 17-10-03 13:01

Henry Lerche Madsen <lerchefjerndette@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> "rette vej" ..... tænk at man stadig er nødt til at have en PC for at
> kunne få glæde af disse ting på nettet...

Hej Henry,
Har DR ikke klippene i RealOnePlayer format? Det havde de da engang?
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-10-03 20:21

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Det hele refererende til Orwells roman af samme navn og spillende på den
> innovative individualisme, repræsenteret af Mac´en kontra konformiteten,
> repræsenteret ved Orwells spådom.

Piiinligt: Jeg opgav Orwell som speciale i engelsk (godt nok i 75, men
alligevel)

tak Morten (jeg føler mig ramt )

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 18-10-03 07:08

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Piiinligt: Jeg opgav Orwell som speciale i engelsk (godt nok i 75, men
> [...]

Tænk ikke på det, Martin)) Det er jo længe siden Opgav selv
Orwell, men det var i litteratur, sammen med Nexø, Enzenberger, Wallraf,
Grass m.fl. og det er også længe siden.
Go´ wek-end, Martin
Morten, der fik styr på både iLife & Keynote(Du véd, hvad jeg mener)
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : thomas t

Dato : 16-10-03 13:07

Henry Lerche Madsen at lerche@aarstiden.dk:

> Forfattere http://www.dril.dk/tema/dig/index.asp
> Eksempel på klip http://www.dril.dk/tema/dig/dan_turell/index.asp

jeg prøvede. Så kom den der dialog-box. Klikkede Ja til at downloade
"Shockwave", installerede den osv. Og den virkede.

Men indtil videre kun til Shockwave's egen side, for så snart jeg prøver DR
linksne, siger de ligesåmeget som før ShockWave: ingenting.