G5 hastighed ?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 13-10-03 17:20

Er der nogen her der har haft lejlighed til ved selvsyn at teste en G5? Jeg
har haft en nu i et par uger, og der er endnu ikke lykkedes mig at få den
til at gøre noget som helst hurtigere end min 3 år gamle spand af en Zitech
pentium pc. Jeg har ikke prøvet nogen benchmark tests, kun simple ting som
at åbne lukke Distiller 6, Distille ps-filer, bladre i pdf-dokumenter osv.
Og det går altså ikke særligt tjept. Timeren står og snurrer i 17 sek. før
Distiller er i luften - og det er uden at der er installeret skrifter
overhovedet. Selv system operationer som at åbne mapper er ikke ligefrem
noget der kalder på vild begejstring. Det er en 1.8 ghz med 1,5 giga ram og
en ekstra hd til Raid, så det burde da for p.... spille nogenlunde kvikt
skulle man syntes. Er der andre der har lign. erfaringer eller er det bare
mig der er for utålmodig?

Kh
Bjørn

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-10-03 21:44

In dk.edb.mac, Studio Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> Er der nogen her der har haft lejlighed til ved selvsyn at teste en G5? Jeg
> har haft en nu i et par uger, og der er endnu ikke lykkedes mig at f? den
> til at g?re noget som helst hurtigere end min 3 ?r gamle spand af en Zitech
> pentium pc.

Selvom man nok kunne ønske at mærke en forskel allerede nu, tror jeg
først den rigtige ændring kommer når der ryger 10.3 på, den er vist
bygget til at udnytte G5'erens arkitektur optimalt, i modsætning til
10.2.x.

"When I eat a biscuit," said Arthur, "it stays eaten."

Fra : Studio Smalbro

Dato : 13-10-03 22:32

Well, jeg må jo vente til den 24., så! Det ser nu også lovende ud, efter
hvad jeg kan se af foromtalen da.

Kh
Bjørn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-10-03 00:24

> [...]

> skulle man syntes. Er der andre der har lign. erfaringer eller er det bare

Vi har bestilt en G5 dual, men har ikke modtaget den endnu, så vi får en
1,6 Ghz som låner af forhandleren, da vi _skal_ bruge den.

Jeg testede dog lige Distiller 6 på min egen G4 Dual 867 Mhz. Den er kun
7-8 sek. om at åbne og det er med et "beskidt" system som har en del
fonte, så noget må være galt hos dig. Det burde ikke være nødvendigt med
10.3 for at kunne rende fra min 1 år gamle G4'er.

Har du mulighed for at køre nogle benchmarks på din maskine så du kan få
tjekket om den lider af generel sløvhed, eller måske tjekke maskinen med
Apple's Hardware Test CD for at finde evt. RAM-fejl.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 14-10-03 07:35

> Har du mulighed for at køre nogle benchmarks på din maskine så du kan få
> tjekket om den lider af generel sløvhed, eller måske tjekke maskinen med
> Apple's Hardware Test CD for at finde evt. RAM-fejl.

Det kunne jeg da prøve. Kan du anbefale mig et benchmark program ? Jeg har
aldrig prøvet at køre hverken benchmark eller hardware test. Hvor får jeg
fat i Apples Hardware Test CD?

Kh
Bjørn

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-03 07:55

> [...]
> aldrig prøvet at køre hverken benchmark eller hardware test. Hvor får jeg

Den ligger i kassen med Jaguaren
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-10-03 19:48

> Det kunne jeg da prøve. Kan du anbefale mig et benchmark program ? Jeg har
> aldrig prøvet at køre hverken benchmark eller hardware test. Hvor får jeg
> fat i Apples Hardware Test CD?

Test CD'en burde følge med maskinen.

Som benchmark kan du f.eks. prøve Cinebench:

http://www.maxon.net/jumps/cinebench.html

Fra : ct

Dato : 14-10-03 07:36

> Vi har bestilt en G5 dual, men har ikke modtaget den endnu, så vi får en
> 1,6 Ghz som låner af forhandleren, da vi _skal_ bruge den.

hehe, du kan få min, hvem er din forhandler ?

Claus
..

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-10-03 19:48

ct <no@way.se> wrote:

> hehe, du kan få min, hvem er din forhandler ?

Caslon. Jeg skal have fat i dem i morgen, for sidste frist er i
morgen...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-10-03 23:14

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Caslon. Jeg skal have fat i dem i morgen, for sidste frist er i
> morgen...

Jeg fik en demo-model, en 1,6 GHz model, som vi må nøjes med indtil den
rigtige dukker op. Jeg tester den i morgen.

Fra : Per Madsen

Dato : 14-10-03 12:08

> [...]

> skulle man syntes. Er der andre der har lign. erfaringer eller er det bare

Har du prøvet at reparere tilladelser?

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Peter Løvschall

Dato : 14-10-03 18:54

Jeg er simpelthen så træt af, at min G4, 450 mhz (512 mb ram) altid reagere
med 1/4-sekunders forsinkelse (Fra jeg har klikket på musen). Især i
Photoshop og specielt når jeg arbejder med iTunes i baggrunden. Flash vil
jeg slet ikke kommentere, men det har vist ikke noget med styresystemet at
gøre.

Okay - det er ikke verdens hurtigste maskine jeg har, men det kunne tyde på
Bjørns mail, at G5'eren heller ikke er det.

DerforŠ G5-købere i må meget gerne dele ud af jeres erfaringer.

Mvh
Peter
(Har repareret mine tilladelser)
P.s. Jeg laver web - altså ikke tungt grafisk arbejde.