Akutmodtagelse af iBook ...
Fra : Martin Petersen

Dato : 13-10-03 15:48

Min iBook mistede mere eller mindre lyset i displayet for en uges tid
siden. Heldigvis er den stadig under garantien, og indtil nu må jeg sige
at jeg sidder med en fornemmelse af at et enormt checket system tager
hånd om den.

(Sidste) mandag ringede jeg til Apple Danmark, og de satte "proceduren"
i gang - og fortalte at der ville blive sendt en box, og at computeren
ville blive afhentet på min bopæl. Ok, fint. Jeg skulle selv chekce med
DHL der er kurer-firmaet de har aftale med.
Tirsdag havde DHL fået deres "waybill-nummer" og vi kunne aftale
udbringning af box og afhentning af computer. (Lidt bøvlet fordi jeg
ikke selv var hjemme i to dage.)
Fra tirsdag aften kunne jeg på DHL-s site chekce at de havde
afhentningsordren - og fredag at de var på vej.
Fredag kom de som aftalt. Med en box, sendt fra Holland, der naturligvis
var skræddersyet til iBook'en, maskinen blev pakket, numre checket og af
sted gik det.
Jeg kunne så følge med i hvordan pakken kom herfra til en terminal og
videre til Bruxelles og Amsterdam hvortil den ankom lørdag morgen.
Mandag morgen (i morges) kunne jeg se at pakken var afleveret til
modtageren. (Apples værksted i Amsterdamområdet.)
På Apples Supportside med "Repair Status" kunne jeg se i formiddags at
"unit was received" - og for et kvarter siden at den er "under repair".
Jamn, gu ve' om der står et bud med den en gang i nat ...
(Og gu' ve' om de får lavet den ordentligt!)

v.h
MartinP

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-03 23:38

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> siden. Heldigvis er den stadig under garantien, og indtil nu må jeg sige
> at jeg sidder med en fornemmelse af at et enormt checket system tager

Det er simpelthen så smart nu om dage. Jeg kom til at revne skærmen på
min Palm, som ellers er under garanti. Den dækker bare ikke revnede
skærme. Jeg kunne slå reparationsprisen op på nettet, og konstatere, at
det ikke kunne betale sig. Jeg kunne til gengæld sende min Palm ind og
få 25 % rabat på en ny. Jeg var meget imponeret over det elektroniske
system. Jeg tænker på, når man går ned med en defekt kaffemaskine eller
et kamera til en forhandler og får lovning på en pris om to-tre uger og
derefter må rykke flere gange. Og hvor de måske tager kr. 800,- bare for
at give et tilbud på en reparation.
Forsendelserne er også imponerende. Jeg bestilte en taske til
min nye Palm i Spanien torsdag morgen kl. 8. Fredag eftermiddag kl. 16
kom der en stor lastvogn fra TNT med tasken. Det er sandelig hurtigt.
Især når jeg ville have tasken uden clips, hvilket skulle tage 10 dage,
og når jeg fik en e-mail fra firmaet torsdag lige efter min bestilling
om, at da det var en ny model, ville de være 15 dage om at levere.

<http://www.pielframa.net>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-10-03 09:05

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

Og nu, tirsdag kl. 10, står der "ready to ship" ...
Mon der står en helikopter i baghaven om en times tid?

Fra : Brian Poulsen

Dato : 14-10-03 10:15

"Martin Petersen" <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote in message
> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
>
> Og nu, tirsdag kl. 10, står der "ready to ship" ...
> Mon der står en helikopter i baghaven om en times tid?

Skal du nok ikke regne med ;))

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-10-03 19:42

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
>
> Og nu, tirsdag kl. 10, står der "ready to ship" ...
> Mon der står en helikopter i baghaven om en times tid?

Tirsdag, kl. 20.40: "Unit shipped/completed".

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-10-03 13:36

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Tirsdag, kl. 20.40: "Unit shipped/completed".

Onsdag morgen: "Unit delivered back to customer".

For ti minutter siden kom DHL og afleverede iBook'en, og foreløbig
virker den perfekt igen. Skærmen er som den skal være, "6-tasten" var
kilet fast, men et tryk løste det.
Eneste klagepunkt: Det er uforståeligt hvad de har gjort ved den; der
står bare:
"Oplysninger om reparationen: Diagnosticering af enhed, PCBA REED SW R1
U220 Undersøgelse og test af enhed."

Sandsynligvis en komponent de har skiftet ud, men hvilken?

Alt i alt; ret kvikt udført: Mac afhentet fredag, repareret i Holland og
tilbage igen onsdag.

v.h
MartinP

Fra : Walther Fledelius

Dato : 15-10-03 14:23

In article <1g2vkco.17eamt22hvrcN%xmartinmarius@petersen.mail.dk>,
Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> PCBA REED SW R1
> U220

måske?:

[cut]
The reed switch is the little gizmo that tells your mac that it's
closed, and without it, your mac won't sleep.
[\cut]

fra:
http://www.google.dk/search?q=cache:MqcNLHWBdBUJ:www.macslash.org/AskMac
Slash/02/12/16/2221246.shtml+PCBA+REED+ibook&hl=da&ie=UTF-8

mvh,
walther

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-10-03 15:02

Walther Fledelius <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> http://www.google.dk/search?q=cache:MqcNLHWBdBUJ:www.macslash.org/AskMac
> Slash/02/12/16/2221246.shtml+PCBA+REED+ibook&hl=da&ie=UTF-8

Måske!
Interessant. (Men macslash.org er nede lige nu ...)
v.h
Martin

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-10-03 16:00

> Alt i alt; ret kvikt udført: Mac afhentet fredag, repareret i Holland og
> tilbage igen onsdag.
>
> v.h
> MartinP

Ja det er imponerende at en reperation kan klares sdå hurtigt, jeg
bestilte en vare på Apple's webshop og modtog en mail at varen var sendt
d. 30-09-03 jeg modtog varen med post dk d 14-10-03 dog først efter at
have rykket for varen d. 13-10.03
--
Skiller Soupen ??
Prøv Thunderbird http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/ Naar en

See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 23-10-03 21:00

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Alt i alt; ret kvikt udført: Mac afhentet fredag, repareret i Holland og
> tilbage igen onsdag.

Jeg vil også lige (efter en stor uges pause fra NG - først
Københavnertur dernæst strømforsynings-skade) nævne ikke blot
hurtigheden hos Caslon IT og derefter det fede ved en All Risk
forsikring.
Min lille sølvhætte ved stikket mellem min strømforsyning og min iBook
gled pludselig af og efterlod resten af stikket i iBook'en inklusiv et
lille printkort - surt show! 3 timers computerbrug tilbage =
rationalisering
Jeg ringede ind til Caslon og fik hurtigt en telefonkontakt, som gad
finde mig i systemet (jeg kunne ikke finde kvittering etc.), oprettede
en ordre så enheden kunne nå hurtigere frem, og ringede til mig da den
var modtaget hos dem og fik den dagen efter denne venlige ajourføring.
Sammenholdt med den uhyrlige pris på 1489,- for en strømforsyning på
forsikringskvitteringen er min anbefaling at tegne en all risk udvidet
4-årig garanti hermed givet videre.
Det er ikke kun en luksuriøs sikkerhed: ved selv den mindste reperation
er pengene hentet hjem...
--
Poul