Energibesparelse
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-03 21:09

Er der nogen, der kan forklare mig Kontrolpanelet Energibesparelse? Jeg
er lige gået op til OS X 10.2.8. I den forbindelse var jeg inde at
stille kontolpanelet om til "Automatisk". Dermed blev tiden til standby
meget kort, selv på strømforsyning. Jeg har derfor leget lidt med
kontrolpanelet.
Jeg har vist hidtil været af den vildfarelse, at det skulle stå
på automatis, hvis det selv skulle stille om mellem indstillinger for
batteri og strømforsyning. Men jeg kan se, at der er forskellige
værdier, selv hvis man vælger "Længste batteritid", "Største ydeevne"
eller en af de andre indstillinger. Jeg formoder så, at "Speciel" er,
når man selv ønsker at indstille værdierne. Men hvad er "Automatisk" så?
De er vel alle automatiske?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-10-03 21:47

> [...]
> eller en af de andre indstillinger. Jeg formoder så, at "Speciel" er,
> når man selv ønsker at indstille værdierne. Men hvad er "Automatisk" så?

"Automatisk" er vel Apples forslag ...
"Speciel" din egen indstilling. (Så kan den være nok så automatisk ...)

Og man skal i hvert fald indstille for "strømforsyning" for sig og
"batteri" for sig.

martinP

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-10-03 14:47

> Er der nogen, der kan forklare mig Kontrolpanelet Energibesparelse?

Ja, det kontrolpanel er noget rod. Men måske hænger det sammen med
oversættelsen til dansk. Mon det giver mere mening hvis man sætter
sproget til engelsk!?

Under alle omstændigheder så har jeg gentagende gange det problem at min
TiBook ikke "falder i søvn" efter indstillet tid. Det er et problem som
kommer og går som det har lyst og jeg har endnu ikke fundet ud af hvad
der bevirker det. Håber det bli'r bedre med Panther.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |