At købe en Powerbook
Fra : MartinAJ

Dato : 11-10-03 18:05

Hej NG!

Ligesom nogle andre, skal jeg til at tage skridtet ind i Mac-verdenen
var at købe en bærbar. Nærmere bestemt en 15"-powerbook. Jeg har et par
spørgsmål:

Jeg vil gerne have noget trådløs netværk oppe at køre. Apples egen
basestation er en hel del dyrere end andre mærker. Er det et problem at
gå efter et andet mærke? Apple overholder vel standarderne? Det skal
siges at jeg også har en Intel-baseret maskine med noget Linux, og den
maskine skal også spille sammen med den trådløse basestation.

Mvh
Martin

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-10-03 18:21

MartinAJ wrote:
> [...]
> siges at jeg også har en Intel-baseret maskine med noget Linux, og den
> maskine skal også spille sammen med den trådløse basestation.

Det må man formode da den standarden som du får med din 15" PowerBook er
IEEE 802.11g
som er 54mb WiFI netværk. Det er i øvrigt Apple som har været
primusmotor i denne standard så vidt jeg ved.

Apples Airport Extreme er 100% kombatible med alle enheder som benytter
IEEE 802.11g og IEEE 802.11b.
Dvs. at du sagtens kan anvende din gl. maskine som sikkert har IEEE
802.11b

Så er det lige om D-link og de andre overholder standarderne men det må
de jo gøre hvis de mærker deres produklter med disse.....

Du kan få problemer hvis din gl. maskine har IEEE 802.11a ....

--
Skiller Soupen ??
Prøv Thunderbird http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/ Naar en

See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : MartinAJ

Dato : 11-10-03 23:51

Henry Lerche Madsen wrote:

> [...]
> de jo gøre hvis de mærker deres produklter med disse.....
>
> Du kan få problemer hvis din gl. maskine har IEEE 802.11a ....

Tak. Det var det, jeg formoede.

--Martin