OT?: Andel af internetbrugere med bredbånd~
Fra : Peter Ursin

Dato : 10-10-03 14:45

Er der nogen der ved det seneste tal ?
Det eneste jeg kan finde er 6%, men det tal er fra 2002.
Jeg har en fornemmelse af at den "arbejdsgiverbetalte" løsning har gjort sit
til at hæve dette tal.
Kan nogen hjælpe ?

mvh
Peter Ursin

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-10-03 14:56

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> det tal er fra 2002. Jeg har en fornemmelse af at den
> "arbejdsgiverbetalte" løsning har gjort sit til at hæve dette tal. Kan

Er der stadig nogen, der bruger modem? Det er da dødssygt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 10-10-03 15:41

> Er der stadig nogen, der bruger modem? Det er da dødssygt.

Jeg læste (i sidste uge vistnok) at Danmark er i front med ca. 10%
bredbåndsbrugere. Så der er vist lang vej igen før modem'erne er væk

/ Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-10-03 22:53

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Jeg læste (i sidste uge vistnok) at Danmark er i front med ca. 10%
> bredbåndsbrugere. Så der er vist lang vej igen før modem'erne er væk

Det er vel også et spørgsmål om, hvordan man definerer "bruger" og om,
hvordan man tæller internetforbindelser. Der står jo mange gamle
computere og/eller modem rundt om, som ikke bliver brugt meget. Hvor tit
skal man på nettet for at være bruger? Ser man efter e-mail en gang om
måneden, så er man jo bruger, men man tæller nok ikke så meget i det
samlede billede. De, der virkelig bruger nettet, skal nok sørge for at
have en god forbindelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Theglev

Dato : 11-10-03 10:01

Jeg gør. Og ja, det er d-ø-d-s-y-g-t. Men jeg må ha' skotske gener, for
jeg synes sgu' det er langt ude dyrt at få bredbånd.

McPeter

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-03 16:01

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> Jeg gør. Og ja, det er d-ø-d-s-y-g-t. Men jeg må ha' skotske gener, for
> jeg synes sgu' det er langt ude dyrt at få bredbånd.

OK. Det forstår jeg da godt. Men man sparer da i det mindste nogle penge
på telefonregningen, og det skal jo trækkes fra. Det er jo også
forskelligt, hvor billigt bredbånd er i forskellige byer. Vi har det
f.eks. meget billigt her i Esbjerg. Men kan man ikke altid få det til
kr. 300,- om måneden? Hvis man så trækker kr. 100-200,- fra for
telefonregning, så er det da ikke så galt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Nyberg

Dato : 12-10-03 11:07

Jens <spam@finds.dk> wrote:
> Jeg læste (i sidste uge vistnok) at Danmark er i front med ca. 10%
> bredbåndsbrugere. Så der er vist lang vej igen før modem'erne er væk

Det var altså 10,2 % bredbåndsforbindelser i forhold til antalet indbyggere
i Danmark. En anden undersøgelse siger 8,6 %
<http://www.copcap.com/composite-2241.htm>
Det er mange det. Og læg mærke til at undersøgelsen var afsluttet 2002
Stigningen har været lige så stor i 2003.

Vi har 5,3 millioner indbyggere, 2,3 m husstande
ca 70 % af dem har computer og ca 70% af dem der har computer har internet.
Vi ender altså med ca 1,2 millioner med internet forbindelse.
10,2 % af 5,3 m = 540.000
Altså ca 45-50% har tilgang til bredband.

Hilsen
Hans Nyberg

Fra : Jens

Dato : 12-10-03 11:21

Hans Nyberg <postmaster@hans-nyberg.dk> wrote:

> [...]
> Vi ender altså med ca 1,2 millioner med internet forbindelse.
> 10,2 % af 5,3 m = 540.000
> Altså ca 45-50% har tilgang til bredband.

Tak for den glimrende gennemgang.

Endnu en gang kan man skrive sig bag øret, at en procentsats kan være
meget god - men nytteløs uden angivelse af hvad basis for procentsatsen
er

/ Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.