Tilbud fra Fona på Søndag
Fra : Karen Seiersen

Dato : 07-10-03 22:31

Hej NG

I forbindelse med Metroens åbning mellem Frederiksberg og Vanløse ser
jeg i min lokalavis (vanløse) at Fona i Frederiksbergcentret giver op
til 20% rabat på udvalgte Apple computere.

Så hvis nogen alligevel står og skal anskaffe sig nyt udstyr var det
måske en idé at slå vejen forbi Frb. centret Søndag mellem kl. 11.00 -
16.00.

Glade machilsner Karen

Fra : Henrik Korzen

Dato : 08-10-03 13:38

In article <1g2hfsm.fw6q001besresN%vkSLET@DETTEbesked.com>, Karen
Seiersen <vkSLET@DETTEbesked.com> wrote:

> [...]
>
> Så hvis nogen alligevel står og skal anskaffe sig nyt udstyr var det
> måske en idé at slå vejen forbi Frb. centret Søndag mellem kl. 11.00 -

Hej Karen

Mange tak for din info.

Det vile være perfekt timet - jeg står faktisk og skal købe en til et
familiemedlem.

Der skulle vel ikke være nogen form for info om hvilke modeller der er
"udvalgte"?

Hilsen
Henrik

Fra : Karen Seiersen

Dato : 08-10-03 14:25

Henrik Korzen <henrik@korzen.dk> wrote:

> [...]
> familiemedlem.
>
> Der skulle vel ikke være nogen form for info om hvilke modeller der er

Hej Henrik

Altid til tjeneste

Desværre oplyser de ikke noget om dette i deres annonce sorry.

Mange hilsner Karen

Fra : Henrik Korzen

Dato : 08-10-03 14:39

> Hej Henrik
>
> Altid til tjeneste
>
> Desværre oplyser de ikke noget om dette i deres annonce sorry.
>
> Mange hilsner Karen

Hej igen ...

Æv - så er det vel bare at møde på og tage chancen ....

Hilsen
Henrik

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 08-10-03 18:48

Henrik Korzen <henrik@korzen.dk> wrote:

> Der skulle vel ikke være nogen form for info om hvilke modeller der er
> "udvalgte"?

Jeg kan røbe at jeg har set en del iMac G3 kasser i en F-Group lastbil
ved FrederisbergCenter. Men det betyder jo intet.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-10-03 19:37

Henrik Korzen <henrik@korzen.dk> wrote:

> Der skulle vel ikke være nogen form for info om hvilke modeller der er
> "udvalgte"?

Det står på Mediamac. En hurtig skimmen ned over siden siger mig nu, at
så billigt er det heller ikke. Det er jo ældre modeller, hvor ikke bare
processor, men også harddisk og grafikkort er mindre eller langsommmere.
Måske er jeg for rig, men så vil jeg hellere ofre de 1.500-2.000,- kr.
mere og få en ny model. Men bevares, så er der jo nogle, for hvem et par
tusinde betyder en del. Jeg ved heller ikke, om man kan få OS X 10.3
billigt. Man får jo kvittering på, at man har købt en ny Mac efter 8/10,
og så burde man vel have ret til at købe OS X 10.3 for kr. 159,-. På den
anden side er det jo ældre modeller. Skal man ud at købe OS X 10.3
bagefter, skal man jo lægge det oveni prisen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-10-03 21:09

> Det står på Mediamac. En hurtig skimmen ned over siden siger mig nu, at
> så billigt er det heller ikke. Det er jo ældre modeller, hvor ikke bare
> processor, men også harddisk og grafikkort er mindre eller langsommmere.

For eksempel iMac G4 15" på 800 MHz, 256 Mb RAM og 60 Gb hd !
Computerstore har en iMac G4, 15", samme antal RAM, men en 80Gb hd og
med 1000 MHz - til kr. 11.490,-

Superdrive siger mig ikke noget, så det kan jeg ikke sammenligne, men
den anførte har cd-rom, dvd og cd-rw (er dét superdrive?)

Så alle kan godt spare lidt

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Karl Antz

Dato : 09-10-03 21:16

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Superdrive siger mig ikke noget, så det kan jeg ikke sammenligne, men
> den anførte har cd-rom, dvd og cd-rw (er dét superdrive?)

Et superdrive kan _skrive_ cd'er og dvd'er, kombidrevet kan læse dvd'er,
men ikke skrive dem
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-10-03 22:07

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Et superdrive kan _skrive_ cd'er og dvd'er, kombidrevet kan læse dvd'er,
> men ikke skrive dem

Tak Ka'l
Så halter min prissammenligning jo.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 10-10-03 13:06

> [...]
> anden side er det jo ældre modeller. Skal man ud at købe OS X 10.3
> bagefter, skal man jo lægge det oveni prisen.

Du har naturligvis ret, men i den billigste ende er de par tusind man
kan spare på en iBook alligevel værd at tage med, hvis man blot skal
have en billig maskine. Jeg tror ikke forskellen fra 700 mhz op til min
900 er så stor igen.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-10-03 14:54

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> kan spare på en iBook alligevel værd at tage med, hvis man blot skal
> have en billig maskine. Jeg tror ikke forskellen fra 700 mhz op til min

Nu gider jeg ikke lige slå konfigurationerne efter, men som regel er
også harddisk og grafikkort forbedret. Nogle gange er der mere ram med.
Skærmen kan også være bedre. Og så kan styresystemet være blevet
opgraderet. Til gengæld for at man sparer penge nu og her, så bliver
computeren hurtigere forældet i den anden ende. Men du har da ret i, at
der forekommer opgraderinger, hvor den blot får lidt flere MHx, og det
betyder næppe det store. Så kan det være værd at spare lidt.
Men alt det kan man jo undersøge. Og så må man gøre op med sig
selv, om man vil spare pengene. Og det kan jo også være, man slet ikke
har flere penge. Da jeg var ung og enlig sparede jeg også op til
racercykler og andre dyre ting. Og så måtte jeg nøjes med det, der var
dækning for på kontoen. Nu er jeg blevet voksen med kreditforeningslån,
banklån etc. Min økonomi er derfor lidt en gummiøkonomi. Der er jo ikke
tale om, at jeg har så og så mange kroner til noget nu og her. Jeg skal
i stedet tænke langsigtet. Der skal også være til sommerferien næste år.
Der skal være til et nyt fjernsyn om fem år og vaskemaskine om ti. Det
er mere et spørgsmål om, at vi skal beslutte, hvor meget vi vil ofre på
noget frem for, hvor meget vi har råd til. For hver en krone vi giver
ud, tager det nemlig længere tid for os at betale lånene ned. Men nu og
her kan vi sagtens trække pengene ud.
Jeg vil derfor være tilbøjelig til at give lidt mere f.eks. for
en hurtigere computer, hvis jeg tror, at computeren så holder længere og
dermed i sidste ende bliver billigere. En studerende kan derimod vælge
den billigste løsning for at komme gennem studiet. Den næste computer
skal måske købes efter studiet, når han tjener penge og har bedre råd.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 14-10-03 17:49

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-10-03 17:49

Mikael Kern <skodpost@kern.dk> wrote:

> Der står forskellige Macs, bl.a. eMac i 2 versioner: 60/80 Gb HD og
> med forskellige grafikkort. Tag selv hen og se - tilbuddene gælder
> vist til de er væk.

Jeg så også et par iMac's 15" og 17" for et par dage siden derude, men
jeg synes ikke de var specielt billige.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 15-10-03 12:43

> [...]
> der forekommer opgraderinger, hvor den blot får lidt flere MHx, og det
> betyder næppe det store. Så kan det være værd at spare lidt.

Det er også lige netop iBooken, jeg mener, der var et godt køb. 2000
sparet på en totalpris på 8990 er procentuelt set ret meget - også selv
om den ike kan følge med den nye. Hvis man alligevel vælger iBook er man
nok enten en nærigpind eller uden de store krav til maskinen. iBook er
jo ikke der, hvor den store udvikling sker hos Apple-

Det er i hvert fald et noget bedre tilbud end Fredgaard i Århus N, der
prøvede at sælge en iBook model lokumsbræt til 7000 et par år efter den
var udgået af produktion.

--
Christian