Spørgsmål ang. Mac OS X 10.2.4 CD'ere
Fra : Ken Rasmussen

Dato : 06-10-03 18:01

Jeg har en ny iBook:
OS X 10.2.4 fulgte med og jeg har senere opgraderet til
10.2.6 og desuden 10.2.8.

Når jeg sætter "Install Disc 1" i cddrevet men også når jeg prøver at
boote med cd'en i drevet under opstart, arbejder computeren langsomt
og prøver et stykke tid og forgæves at åbne mappen "Welcome to
Mac OS X" på cd'en. Herefter forsvinder finder vinduet helt og jeg
står tilbage med cd ikonet på skrivebordet.

Jeg kan altså ikke geninstallere Mac OS X hvis det skulle være
påkrævet !

Hvorfor gør den det, er der nogen, der kan hjælpe ?

--
Ken Rasmussen.

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-10-03 18:40

In dk.edb.mac, Ken Rasmussen <klentz@hej.invalid> wrote:

> [...]
> Mac OS X" på cd'en. Herefter forsvinder finder vinduet helt og jeg
> står tilbage med cd ikonet på skrivebordet.

Lyder som en beskidt CD, har du prøvet at rense den?

Here was something that Ford felt he could speak about with
authority. "Life," he said, "is like a grapefruit."

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-03 07:20

> [...]

> påkrævet !
>
> Hvorfor gør den det, er der nogen, der kan hjælpe ?

Man kan ikke geninstallere et ældre system oven i et nyere - så skal du
fra systemCD´en formattere, og derefter kan du bruge den.

Muligvis kan du også lade den nye installation lave en "tidligere
systemmappe", så du ikke behøver at slette. Det kunne man i hvert fald
tidligere.
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Ken Rasmussen

Dato : 07-10-03 16:34

In article <1g2g9om.3qqvxvhf4o8mN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind
<mortenlind@mac.com> wrote:

> Man kan ikke geninstallere et ældre system oven i et nyere - så skal du
> fra systemCD´en formattere, og derefter kan du bruge den.

Det er jeg klar over ... Jeg er godt nok nylig konvertit fra PC
trosretningen men lidt har jeg da efterhånden fået lært :)

> Muligvis kan du også lade den nye installation lave en "tidligere
> systemmappe", så du ikke behøver at slette. Det kunne man i hvert fald
> tidligere.
> M.

Jonas' indlæg er tilsyneladende forsvundet ... men det skal
ikke forhindre mig i at sige tak for hjælpen: dit forslag var lige
på kornet. Af en eller anden grund forstiller jeg mig altid at
problemerne er mere komplicerede end som så, når der er knas
med computeren.

--
Ken Rasmussen.