Javascript og load-rækkefølge på frames.
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 05-10-03 11:42

Hejsa,

jeg håber nogle kan hjælpe mig med denne.
Jeg har to frames, first og second, som skal hentes i den rækkefølge,
fordi second anvender variabler fra first.

Følgende virker i IE, men ikke i fx Mozilla - forslag er meget velkomne.

<script>
function init()
{
document.frames[0].location.href = "first.htm";
document.frames[1].location.href = "second.htm";
}
</script>

<frameset rows="1,*" border="0" onLoad="init()">
<frame name="first">
<frame name="second" noresize="1">
</frameset>

Tak og go' weekend

--
Kasper

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-10-03 12:46

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> writes:

> jeg håber nogle kan hjælpe mig med denne.
> Jeg har to frames, first og second, som skal hentes i den rækkefølge,
> fordi second anvender variabler fra first.

Så skal du lade "first" loade "second". Det er det eneste der er sikkert.

I "first.htm", tilføj koden:

> document.frames[0].location.href = "first.htm";

Document har ikke en "frames"-samling, det er window der har den. IE
tillader det måske på begge måder, men Mozilla gør ikke.

> document.frames[1].location.href = "second.htm";

Du kan ikke være sikker på at begge sider bliver loadet lige hurtigt,
og at second ikke bliver færdig først, heller ikke i IE. Det sker
sikkert fordi du har siderne liggende lokalt, men over nettet tror jeg
ikke engang det altid vil virke i IE.

/L

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 09-10-03 23:45

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Så skal du lade "first" loade "second". Det er det eneste der er sikkert.
>
> I "first.htm", tilføj koden:

Hej Lasse,

tak for tippet det er nu implementeret og med lidt tilpasning virker
webstedet i såvel IE6, 5.5, NN4, Mozilla og Opera7 så jeg er godt tilfreds
:)

Det viser sig, at alle frames skal have defineret src= før scriptet kaldes
ellers
giver NN4 fejl. src="about:blank" virker glimrende.

--
mvh Kasper