Tuborgs julebryg
Fra : Christian

Dato : 30-10-03 19:19

Så sidder jeg og surfer en smut forbi tuborgs hjemmeside, og til min
store undren, ser jeg at tuborg i år har valgt at skifte den velkendte
mørkeblå baggrund på ediketterne ud med en lime-grøn farve, der
åbenbart skulle være meer moderne. Sig mig. Hvad sker der for tuborg?
Er det bare mig der er gammeldags, eller er der andre der syntes det
er lige i overkanten?

Nu må man så bare håbe at det hele er et medie stunt for at skabe
opmærksomhed, og at det så viser sig at den alligevel er blå på
udgivelses dagen fredag d. 7/11. I så fald har tuborg begået en geni
streg.

Mvh Christian

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-10-03 19:26

kedde@kedde.dk (Christian) wrote in

> [...]
> åbenbart skulle være meer moderne. Sig mig. Hvad sker der for tuborg?
> Er det bare mig der er gammeldags, eller er der andre der syntes det

Det overrasker mig egentligt ikke. Tuborg/Carlsberg har længe været
drevet af marketingafdelingen - det er åbenbart vigtigere at pakke øllet
ind i koncepter, end at brygge god øl. Miami Lime og min bare... Sjovt at
se 85% ifølge Tuborgs egen poll synes det er rædselsfuldt :)

Anyway. Der eksisterer alligevel langt bedre juleøl end Tuborgs - Hancock
eksempelvis.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : ivan nielsen

Dato : 30-10-03 21:49

Tuborg julebryg er en af de absolut dårligste julebryg på markedet. Prøv
at lugte til et glas tuborg julebryg. Tanken om våd hund finder jeg
meget nærliggende

Et typisk eksempel på at god markedsføring kan sælge et dårligt produkt

ivan

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 30-10-03 22:15

"Christian" skrev:

> [...]
> velkendte mørkeblå baggrund på ediketterne ud
> med en lime-grøn farve, der åbenbart skulle
> være meer moderne. Sig mig. Hvad sker der for

Der har også været de første tv-reklamer, men en smart-fyr som ikke gider
Flæskesteg og rødkål til jul, men hellere vil have Thaimad og de dersens
lime-grønne øl.

Det er rimeligt sikkert et eller anden smart reklamestunt. Det bliver helt
sjovt at følge udviklingen de kommende dage/uger

Mvh, Lars

Guide til HDD & DVD Recordere: www.recordere.dk
.... Med dansk prisguide - og anbefalinger.

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 30-10-03 22:18

30 Oct 2003 10:19:19 -0800, skrev kedde@kedde.dk (Christian) i
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>åbenbart skulle være meer moderne. Sig mig. Hvad sker der for tuborg?
>Er det bare mig der er gammeldags, eller er der andre der syntes det

Mon ikke det bare er markedsførings-pjank ?? Ligesom det år, hvor de
gik ud og sagde, at de ville komme den på mælkekartoner i stedet for
glasflasker (der var ovenikøbet et indslag på tv, hvor en flaskedreng
peb over alle de penge han nu mistede). Og der har vist været flere
fjollerier omkring den årlige lancering af sne-øllen - jeg kan bare
ikke lige huske hvad lige nu.

--
mvh Gitte Sørensen

Nyt forum for gigt-ramte og deres pårørende:
http://forum.gobs.dk

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 30-10-03 23:02

"Gitte Sørensen" <gitte@_FJERNES_superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> peb over alle de penge han nu mistede). Og der har vist været flere
> fjollerier omkring den årlige lancering af sne-øllen - jeg kan bare

Var der ikke noget med at de et år meldte ud at den gamle lastbil på
etiketten ville blive skiftet ud med en moderne en af slagsen? Vildt
ramaskrig (...læs: massiv, gratis reklame - a la da de meldte ud at den
store Tuborgflaske ude på Strandvejen skulle rives ned - igen massiv gratis
reklame)

Mvh Mads

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-10-03 23:10

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote in

> [...]
> ramaskrig (...læs: massiv, gratis reklame - a la da de meldte ud at
> den store Tuborgflaske ude på Strandvejen skulle rives ned - igen

Jo, hvert år prøver de med nogle reklamestunts. Den i år med Miami Lime
er dog så overdrevet, at ironien skinner igennem.

Men det må også kræve massiv markedsføring at sælge en så dårlig øl. Den
primære målgruppe (de ældste folkeskoleelever og ungdomsuddannelserne),
lader dog ikke til at bekymre sig om kvalitet. Bare de får et smart
koncept så drikker de hvadsomhelst - fra vodkaklovne til Tuborg :(

Næ, dengang JEG var ung, der... øh... var jeg nok selv sådan :/

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-10-03 02:03

Kasper Damkjær wrote:

> [...]
> vodkaklovne til Tuborg :(
>
> Næ, dengang JEG var ung, der... øh... var jeg nok selv sådan :/

Det er også en anelse svært at konkurrere med Tuborg.. For hvilket andet
bryggeri har sin egen navngivne dag (j-dag) hvor man kan være sikker på at
"alle" er i byen den aften den bliver lanceret?

Og hvad skulle man ellers drikke? Det kniber sgu med udvalget af "eksotisk
øl" (læs: andet end Carlsberg og Tuborg) rundt om på de forskellige
diskoteker og barer - de enkelte steder som så har noget andet er det typisk
Heineken eller Budweiser, og så er vi vist ikke nået længere?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 31-10-03 09:11

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in

> [...]
> forskellige diskoteker og barer - de enkelte steder som så har noget
> andet er det typisk Heineken eller Budweiser, og så er vi vist ikke

Ganske enig. Udvalget er simpelthen for ringe, selvom der ER begyndt at
være en del hæderlige steder. Danske Ølentusiaster vedligeholder en liste
over gode værtshuse, pubs og barer med et godt øludvalg:
http://www.ale.dk/ibyen.asp

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-03 00:02

On Fri, 31 Oct 2003 02:02:31 +0100, "Anders Houmark"
> [...]

>diskoteker og barer - de enkelte steder som så har noget andet er det typisk
>Heineken eller Budweiser, og så er vi vist ikke nået længere?

Har en rigtig god eftersummer på efter at have drukket en flaske
Brøckhouse Julebryg. Info på:
http://www.broeckhouse.dk/oel.htm
Skatteklasse 4 - 8,3% og der er i den grad smag, saft og kraft i den
juleøl. En helt klar favorit til den kommende julefrokost!

Desværre fås Brøckhouse ikke så mange steder "i byen" - men flaskerne
kan vist købes en del steder efterhånden.

--
Niels

Fra : Lars

Dato : 06-11-03 14:10

jeg holder på den Belgiske Gouden Carolus Christmas (10,5%)... den er set i
Skjold Burne til 58,- flasken.

vh

Lars