Priser på ombygningsarbjede...
Fra : Keld Nygaard

Dato : 30-10-03 08:58

Findes der mon et sted på nettet, hvor nogen har sat sig ned, og regnet på
hvad forskellige dele af ombygningsarbejde koster?
F.eks. hvad koster 1 m2 betongulv med varmerør, eller 1 m2 gips skillevæg
osv osv....
Det vil være helt i top, hvis man kan se både materialepriser og
håndværkerløn (så er det nemmere at vurdere, hvad der kan betale sig at lave
selv).

mvh
Nygaard

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 30-10-03 19:19

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk> wrote in message

> [...]
> Det vil være helt i top, hvis man kan se både materialepriser og
> håndværkerløn (så er det nemmere at vurdere, hvad der kan betale sig at

Det ville jo være særdeles svært. For det første, så er der forskellige
priser i DK. En håndværker i midtjylland er billigere end i kbh. Dernæst, så
har alle håndværkere forskellige timepriser, forskellige avancer,
forskellige gebyrer osv. Nogle bruger billigere materialer end andre, så
hvilken kvalitet materialer skal bruges til denne beregning. Så er der lavet
en sådan beregning, ville den være løst retningsgivende og ville derfor ikke
kunne bruges til særlig meget. Hvis du brugte den som rettesnor, og ville
planlægge efter den, ville der være for mange usikre faktorer, som ville
kunne vælte dit projekt fuldstændigt.

Det eneste jeg kan komme på, er at når man syner en andelslejlighed for
forbedringer, så bruger man en eller anden "Byg bog" et eller andet. Men den
bruges til at fastsætte værdien af et stykke arbejde, ikke hvad det reelt
koster at få lavet.

Hvis det er noget konkret du skal have lavet, så ring og få et tilbud fra en
håndværker.

> mvh
> Nygaard

Nicolai