Drink med frostne hindbær?
Fra : Morten

Dato : 29-10-03 21:49

Hejsa

Der fines en drink med frostne hinbær og lidt andet godt, som man laver i en
bleender ... nogen der ved hvordan man laver den ?... jeg har prøvet at søge
lidt efter den, men uden held...

/Morten

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 21:56

> [...]
laver i en
> bleender ... nogen der ved hvordan man laver den ?... jeg har prøvet

*frosne* hindbær, vanilieis, isterninger, vodka og rød sodavand

Aner ikke hvad den hedder.

Spang

Fra : Morten

Dato : 29-10-03 22:25

"Spangkuk" <asdf@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> *frosne* hindbær, vanilieis, isterninger, vodka og rød sodavand

Kan du også smide nogle mål på? ... så ville det jo være helt perfekt ...
den lyder go' !

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 22:32

> Kan du også smide nogle mål på? ... så ville det jo være helt perfekt
> den lyder go' !

Næ, det afhænger i allerhøjeste grad af vandindhold, procenter m.m.

Men jeg har haft størst succes med en drink der minder temmelig meget om
en tynd hindbær-milkshake og ikke smager af alkohol....men sparker som
en hest.

Go for it !

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 22:33

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 22:34

....glemte liiiige at nævne, at alle ingredienser skal blendes...

Spang

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 15:26

Spangkuk wrote:

> ...glemte liiiige at nævne, at alle ingredienser skal blendes...

Sodavanden skal ikke have så meget i blenderen som de andre ting, og hvis
det er til at blive fuld af, så skal den slet ikke blendes.

--
Med venlig hilsesn

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : Morten

Dato : 29-10-03 23:15

"Spangkuk" <asdf@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, det afhænger i allerhøjeste grad af vandindhold, procenter m.m.

Du må da kunne sige sådan cirka hvor meget af hvert ?...ligesom i de andre
drink opskrifter på nettet ... ellers er det lidt svært for mig at arbejde
ud fra...

Fra : Pia J

Dato : 30-10-03 11:07

> drink opskrifter på nettet ... ellers er det lidt svært for mig at arbejde
> ud fra...

Det lyder da ellers som om det kunne blive en fornøjelig aften

:Pia

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 15:25

Morten wrote:

> Du må da kunne sige sådan cirka hvor meget af hvert ?...ligesom i de andre
> drink opskrifter på nettet ... ellers er det lidt svært for mig at arbejde
> ud fr

Du må vel kunne tage det lidt efter geføle, liligt bær og is, spiritus alt
efter puplikum, er i unge mensker der bare skal være fulde, eller er det
til et fint elskab, hvor det bare skal være en velkomstdrink *) og så lidt
sukker, sådan en teskefuld eller to, evt. vanilie alt efter kvaliteten af
isen.

*) så skal der ikke være så meget sprut i, efter min beskedne mening.

--
Med venlig hilsesn

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : sune vuorela

Dato : 29-10-03 23:04

En der kalder sig "Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev:

>Kan du også smide nogle mål på? ... så ville det jo være helt perfekt ...
>den lyder go' !

1 pose hindbær eller jordbær
1/2 liter vanilleis
1/2 flaske vodka
isterninger og sodavand/juice til standardblenderkanden er fuld.
Blendes og nydes mens den er kold, så drik gerne hurtigt for hurtig
effekt

--
Sune

Fra : Spangkuk

Dato : 30-10-03 04:23

> [...]
> isterninger og sodavand/juice til standardblenderkanden er fuld.
> Blendes og nydes mens den er kold, så drik gerne hurtigt for hurtig

Ja, det lyder faktisk helt ok. Husk dog at komme den føromtalte røde
sodavand i til sidst, så du stadig har kulsyren i behold.

Spang

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-10-03 22:03

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> bleender ... nogen der ved hvordan man laver den ?... jeg har prøvet at

Sødmælk, frosne hindbær og en anelse sukker )
Serveres i høje glas og med sugerør.

Hilsen Inger

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 22:18

> Sødmælk, frosne hindbær og en anelse sukker )
> Serveres i høje glas og med sugerør.

Inger dog...

Morten bad om en drink, ikke modermælk.

Hvor er sprutten i dit forslag ?

Spang

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-10-03 22:20

"Spangkuk" <asdf@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> Inger dog...
>
> Morten bad om en drink, ikke modermælk.
>
> Hvor er sprutten i dit forslag ?

I flasken, vel?
Jeg kunne altså ikke dy mig

Hilsen Inger

Fra : Spangkuk

Dato : 29-10-03 22:28

> I flasken, vel?
> Jeg kunne altså ikke dy mig

Spang

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-10-03 09:40

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> wrote in

> Der fines en drink med frostne hinbær og lidt andet godt, som man
> laver i en bleender ... nogen der ved hvordan man laver den ?... jeg
> har prøvet at søge lidt efter den, men uden held...

Hvad med en Rasberry Daiquiri:
http://www.cocktailguiden.dk/showdrink.asp?id=73

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Dorte Klerke

Dato : 30-10-03 17:35

"Kasper Damkjær" <spamtrap01@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> "Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> wrote in

> Hvad med en Rasberry Daiquiri:
> http://www.cocktailguiden.dk/showdrink.asp?id=73

Mums den ser god ud - så lille det lille klip hvordan man laver den :) og
der skal friske jordbær i men selvom der står det er et must, tror jeg nu
nok det smager godt med frosne.

Dorte