Hvem har billig hvid vægmaling? - hvor meg~
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 27-10-03 19:35

Hej,

(ikke den forkerte gruppe, håber jeg). Jeg skal bruge hvid vægmaling i
rigelige mængder til maling af min 76m2 lejlighed. Er der en gedigen
tommelfinger-regel om hvor meget man skal bruge?

P.S. Hvis der er nogen der har nogle anbefalinger mht. en god pris på
ovennævnte - i eller i nærheden af København - er de mere end velkomne til
at komme frem med dem.

Mange tak,

Morten

Fra : Nielsen

Dato : 27-10-03 20:57

"Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:bnjoc1$nbn$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
>
> P.S. Hvis der er nogen der har nogle anbefalinger mht. en god pris på
> ovennævnte - i eller i nærheden af København - er de mere end velkomne til

Supermal på frederikssundsvej lige ved krydset frederiksborggade.
Sig hvor meget du skal bruge og der er sikkert rabat at hente.

Nielsen

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 27-10-03 21:46

On Mon, 27 Oct 2003 19:34:59 +0100, "Morten Nørgaard"
<morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> wrote:

> [...]
>rigelige mængder til maling af min 76m2 lejlighed. Er der en gedigen
>tommelfinger-regel om hvor meget man skal bruge?

Der er en god tommelfingeregel om, at hvis du køber den billigste
maling, skal det som regel have flere gange end en dyrere maling - og
du risikerer at ende med samme kvadratmeterpris, men meget mere
arbejde.

KS

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-10-03 00:31

Morten Nørgaard wrote:

> Er der
> en gedigen tommelfinger-regel om hvor meget man skal bruge?

....jeg har et hus fra 1967 på ca. 105 m2, hvor jeg har malet samtlige
vægge og lofter hvide - farvehandleren anbefalede mig at bruge den
billigste loftsmaling, han havde, til det hele - bortset fra
badeværelset, hvor jeg købte en dyr hvid maling til væggene...

....huset indeholder "pistolgang" og 2 stks. 6 m2 værelser plus "det
løse"...

....jeg malede det i 1985 og det holder endnu - brugte 60 liter - plus 1
liter til badeværelset...
Hans

Fra : Jesper Bach

Dato : 28-10-03 09:30

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message

> [...]
> løse"...
>
> ...jeg malede det i 1985 og det holder endnu - brugte 60 liter - plus 1

Så holder håndreglen næsten :

Jeg har lige malet 90m2 lejlighed, både loft og vægge :
Forbrug 40 liter af den "dyre" fra Hygæa. Til gengæld har jeg ikke malet
badeværelset (endnu).

/jesper

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-10-03 10:57

Jesper Bach wrote:

> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message

....jeg glemte at tage med, at jeg har træloft på noget der ligner 20
m2 - der sparer man vel et par liter...

....alle væggene jeg malede var ru (pudsede), efter jeg havde "dampet"
tapetet af...
Hans

Fra : Gizkor

Dato : 28-10-03 11:04

> [...]
> P.S. Hvis der er nogen der har nogle anbefalinger mht. en god pris på
> ovennævnte - i eller i nærheden af København - er de mere end velkomne til

Hold dig langt væk fra Røverkøb, deres maling er noget værre juks (fik
ødelagt samtlige pensler, og så dækkede den ikke en gang særligt godt). Jeg
har til gengæld gode erfaringer med Beckmann, der sælger en god kvalitet til
rimelige penge.

Fra : Marco

Dato : 28-10-03 14:19

> [...]

> rigelige mængder til maling af min 76m2 lejlighed. Er der en gedigen
> tommelfinger-regel om hvor meget man skal bruge?

Maling rækker i gennemsnit 7-10 m2 pr. l.
Ellers tager man de enkelte rums m2 og ganger med 2,5, hvilket giver et
_nogenlunde_ bud på, hvor mange m2 du skal have malet - alt afhængig af
døre, skråvægge, vinduespartier mm.

> P.S. Hvis der er nogen der har nogle anbefalinger mht. en god pris på
> ovennævnte - i eller i nærheden af København - er de mere end velkomne til
> at komme frem med dem.

Købte maling til et helt hus i Bilka.
Malingen var så elendig, at resultatet - selv efter 2 gange - var meget
blakket - endda oven på næsten identisk farve !!
Efter 3. forsøg byttede jeg resten af malingen - også den tonede, og fik
pengene tilbage.
Derefter købte jeg maling (Flutex 5) hos Flugger som dækkede 1. gang. Oven
på stærk gul og orange dog efter 2. gang.

Jeg køber aldrig mere "billig" kvalitet. - Så køb en ordentlig maling med
gode stryge - samt dækkeegenskaber og giv lidt mere og spar i sidste ende :)

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Jesper Bach

Dato : 28-10-03 15:13

"Marco" <mecoSLETDETTE@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> gode stryge - samt dækkeegenskaber og giv lidt mere og spar i sidste ende

Jeg ved ikke om jeg er helt enig, selv om jeg har gjort det samme.
Men bare den dér fornemmelse, når malingen dækker 1. gang

Jeg har også være på Silvans billigste, og efter 3 gange, dækkede den ikke
tilnærmelsesvis den blå farve nedenunder.

Her hjalp Hygæas/Teknos maling, som dækkede totalt efter 2 gange.

/jesper

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-10-03 16:58

> [...]

> rigelige mængder til maling af min 76m2 lejlighed. Er der en gedigen
> tommelfinger-regel om hvor meget man skal bruge?

Jeg har samme erfaring som andre har nævnt.

Jeg malede min stue samtidig med underboen. To identiske rum.
Jeg købte malingen hos Flügger. Hun købte en billig maling.

Det endte med at koste det samme at male. Men hun skulle male flere gange.
Og vi var enige om, at mit var pænest.

Jeg har aldrig siden købt (store mængder) maling andre steder end hos
Flügger. Det har underboen i øvrigt heller ikke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Overton

Dato : 02-11-03 13:22

> [...]
>
> P.S. Hvis der er nogen der har nogle anbefalinger mht. en god pris på
> ovennævnte - i eller i nærheden af København - er de mere end velkomne til

Hej Morten,

Silvan har ofte deres eget vægmaling på tilbud. 150,00 kr for 10 liter,
købte jeg det til for et par uger siden.

Hilsen Christine