bekæmpelse af borebiller
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 26-10-03 13:27

Hej
hvordan bekæmper man et borebilleangreb???
Skadedyr´s firmaer er jo temmelig dyre, så det ville da være rart hvis
man selv kan købe noget.

Hilsen Jesper

Fra : Gert

Dato : 26-10-03 15:38

"Jesper Kristensen" <mona_jesper@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10671713570.567116696910766@dtext.news.tele.dk...
> Hej
> hvordan bekæmper man et borebilleangreb???
> Skadedyr´s firmaer er jo temmelig dyre, så det ville da være rart hvis
> man selv kan købe noget.

det kommer lidt an på hvor angrebet er,
men hvis du spørger nede i dit lokale byggemarked har de lige det du skal
bruge, eneste ærgelige del ved det er at ud over at være hunde dyrt er det
også temmelig giftigt, det Gori 22/7 jeg købte i sommers er klasse 3-3, så
husk for alt i verden en god maske med kulfilter(fuld maske kan anbefales)
og nogle gode gummi handsker!!!!!!

jeg købte det til udendørs (stald bygning) brug, hvad der må bruges og
hvordan indendørs ved jeg ikke, men spørg i byggemarked.

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 26-10-03 18:20

Hej Gert
god ide ):
Jeg kan da prøve om jeg kan tage livet af andre en de f......
borebiller

Hilsen Jesper

Fra : Christian

Dato : 28-10-03 20:00

Hej

Har netop købt et hus hvor der også er lokale angreb. Den
byggesagkyndige anbefalede også Gori 22/7. Han nævnte intet om at det
var problematisk at anvende indendørs, men sagde ej heller det modsatte.
Jeg skal behandle spær med det i kælderen.

mvh

Christian.

Fra : anders majland

Dato : 27-10-03 09:19

> [...]
> skal bruge, eneste ærgelige del ved det er at ud over at være hunde
> dyrt er det også temmelig giftigt, det Gori 22/7 jeg købte i sommers

Enig - jeg har også lige købt noget til samme formål 1000kr for 5 liter,
og der slår ikke til ... Så vi skal lige have 2.5liter til. Mit er dog
ikke fra gori, men kan ikke lige huske fabrikatet

> jeg købte det til udendørs (stald bygning) brug, hvad der må bruges og
> hvordan indendørs ved jeg ikke, men spørg i byggemarked.

Det vi købte må også anvendes indendøre. Sjovt nok er det som om det
ikke tører helt ind men lægger sig som en fedtet hinde på træet.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Per H

Dato : 28-10-03 20:25

On 26 Oct 2003 12:27:27 GMT, Jesper Kristensen
> [...]

>hvordan bekæmper man et borebilleangreb???
>Skadedyr´s firmaer er jo temmelig dyre, så det ville da være rart hvis

hvis det er indendøres så brug Borekol fra byggemarkeder.

det er en klar væske som skal smøres på.

det lugter ikke.
Vh Per
icq 8212837

Fra : anders majland

Dato : 29-10-03 14:39

> hvis det er indendøres så brug Borekol fra byggemarkeder.
> det er en klar væske som skal smøres på.
> det lugter ikke.

Det er nok den vi bruger ... Den er ihvertfald klar og lugter ikke - og
er ret tyktflydende og også temmeligt dyr ...