Vinterporre
Fra : H.S.Rasmussen

Dato : 26-10-03 11:01

Når der ikke er plads i fryseren ---- en anden snu måde at opbevare på ???

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-10-03 11:22

"H.S.Rasmussen" <haakon@SPAMrasmussen.mail.dk> wrote in message
news:3f9b9d71$0$69928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Når der ikke er plads i fryseren ---- en anden snu måde at opbevare på
???

Lad dem stå i jorden, grav dem evt. ned i noget grus, så er de lettere at få
op. De tåler en del frost, men bliver det rigtig slemt, kan du jo overdække
dem, mens det står på.

mvh
Preben

Fra : H.S.Rasmussen

Dato : 26-10-03 19:22

Jeg har prøvet at lade dem stå i jorden; men synes at de tidlig bliver ret
"fedtede" med en del spild.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-10-03 21:12

"H.S.Rasmussen" <haakon@SPAMrasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at lade dem stå i jorden; men synes at de tidlig bliver ret
> "fedtede" med en del spild.

Prøv at lægge visne blade eller halm omkring dem.
Efter mine erfaringer er det ved ret hård barfrost, det sker.
Nu ved jeg ikke, hvor mange det drejer sig om - men evt. kunne du grave en
dyb rende og grave (nogle af) dem ned, så kun den grønne top stikker op i
blæsten.

Hilsen Inger

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-10-03 21:50

> [...]
> dyb rende og grave (nogle af) dem ned, så kun den grønne top stikker op i

Hvis man skubber lidt til porren så den vælter over mod kanten af hullet og
står på skrå, kan man klare sig med et lidt mere menneskeligt gravearbejde,
og undgå at få undergrunden blandet med muldlaget
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-10-03 22:21

> Hvis man skubber lidt til porren så den vælter over mod kanten af hullet
og
> står på skrå, kan man klare sig med et lidt mere menneskeligt
gravearbejde,

Nemlig.

> og undgå at få undergrunden blandet med muldlaget

Ja ja, nu ER der jo nogen af os, der har et godt muldlag
- oven over den stive ler

Hilsen Inger

Fra : H.S.Rasmussen

Dato : 27-10-03 10:08

Tak for hjælp a o y
har omkring 400 stk --- hva med at grave op og dække dem helt med
vintermåtter , --- er det en dårlig ide ??
mvh hsr

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-10-03 19:02

"H.S.Rasmussen" <haakon@SPAMrasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælp a o y

Selv tak

> har omkring 400 stk --- hva med at grave op og dække dem helt med
> vintermåtter , --- er det en dårlig ide ??

Det lyder da vist udmærket, bare der kan komme luft til; ellers rådner de.
Jeg sidder og tænker på, om bobleplast er nemmere at arbejde med end
vintermåtterne?
Et dobbelt lag isolerer godt, og man kan nemt dække mere eller mindre, alt
efter temperaturen (jeg bruger det selv til at pakke min kompostbeholder m.
orm ind i om vinteren).
Fås på planteskoler og vel også i byggemarkeder.
Men det må vist være et spørgsmål om smag og behag.

Hilsen Inger