Yamaha fs1 4-gear
Fra : Martin Ley-Frantsen

Dato : 23-10-03 20:59

Hej Ng

Jeg er den lykkelige ejer af en 4-gear men har problemer med at starte. jeg
tror det er platinerne der ikke er stillet ordentligt. jeg har dimsen til at
stille platiner med, men er der nogen der ved hvad afstanden skal være
imellem platinerne ??

på forhånd tak

Martin ley

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-03 22:12

Martin Ley-Frantsen wrote:

> til at stille platiner med, men er der nogen der ved hvad afstanden skal
> være imellem platinerne ??

Mener det er 0,3-0,4 mm, men kan squtte lige huske det 100%

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Pcman

Dato : 23-10-03 22:17

Prøv at se mit svar til dig i news:dk.fritid.motorcykel
Mvh
Jarl
--
VW autocamper 2.0 boxer 1980
Maico 250 B 1960

Fra : Iceman2003

Dato : 24-10-03 01:02

"Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> stille platiner med, men er der nogen der ved hvad afstanden skal være

0,35-0,45, altså ifølge Thansen,

Mvh
Kasper!

Fra : Rasmus

Dato : 24-10-03 10:40

skal stemplet stå i ØD, når der er ca 0,35 mm spillerum mellem platinerne
??

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-10-03 14:24

Rasmus wrote:
> skal stemplet stå i ØD, når der er ca 0,35 mm spillerum mellem
> platinerne ??

De skal bare aldrig åbne mere end de ~0.4mm. Jeg gjorde det på øjemål og det
virkede skam fint, så min erfaring siger at det ikke behøves at være /så/
præcist igen.

Fra : Rasmus

Dato : 25-10-03 09:29

Jeg er vant til at arbejde med 1/10 mm på job, så det er nok en vanesag med
præsition. Men mit spørgsmål gik på, om stemplet skulle stå i Øverste
Dødpunkt, når platinafstanden skal stilles ??
undskyld til martin for at "hi-jacke" hans tråd !!!

Fra : Pcman

Dato : 25-10-03 11:34

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message

> [...]
> præsition. Men mit spørgsmål gik på, om stemplet skulle stå i Øverste
> Dødpunkt, når platinafstanden skal stilles ??

Hej Rasmus.
Når du kigger på den knast der får platiner til at åbne sig, kan du se at
der er en lille forhøjning. Det er den der får platinerne til at åbne. Når
platinspillerummet skal stilles kan det være meget fornuftigt at dreje
svinghjulet, så platinernes kontaktflade til knasten, er midt på
forhøjningen. Når spillerummet er justeret drejer du svinghjulet lidt
tilbage igen. Nu drejer du svinghjulet i pilens retning og måler hvornår
platinerne begynder at åbne. når de åbner 1.8 mm før top, har du ramt den
rigtige platinafstand.
Mvh
Jarl
--
VW autocamper 2.0 boxer 1980
Maico 250 B 1960

Fra : Preuthun

Dato : 30-10-03 19:55

"Pcman" <se.min@hjemmeside.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> VW autocamper 2.0 boxer 1980
> Maico 250 B 1960
> Dnepr K-750 2 cyl. boxer med sidevogn 1966 og en gammel cb5½

Hej NG.
Indrømmet. Jeg aldrig har rodet med Yamaha, men kan man ikke indstille
tændingstidspunktet ved at dreje ankerpladen på den?
På motorer med justerbar ankerplade justeres først platin afstanden fuldt
åbent til ca. 0,4mm. Så er den sag klaret. Derefter justeres
tændingstidspunktet til ca. 2 mm før top ved at dreje ankerpladen. Sådan har
jeg justeret et større antal motorer med godt resultat. Eneste motor uden
justerbar ankerplade jeg har mødt er en Velo Solex.
Forresten en dejlig knallert )

mvh.
Jan Preuthun

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-10-03 09:54

Preuthun (preuthun@email.dk) skrev følgende:

> Hej NG.
> Indrømmet. Jeg aldrig har rodet med Yamaha, men kan man ikke indstille
> tændingstidspunktet ved at dreje ankerpladen på den?

Nej... Medmindre man er kreativ og filer hullerne aflange.

- Martin